Un consum responsable beneficia el medi i la nostra economia

Dimecres, 31 de maig de 2023

L'OMIC de les Franqueses ofereix assessorament i informació sobre temes de consum i també tramita queixes i reclamacions

 

Des de l'Ajuntament de les Franqueses encoratgem a les persones a realitzar un consum responsable dels productes, dels béns i dels serveis. Una tendència al consum excessiu i inconscient suposa impactes negatius al medi ambient i a la nostra economia personal o de la llar, a més a més de contribuir a l'acumulació de béns innecessaris per part del consumidor, a la sobreproducció de productes i a l'impuls d'una mena de comerç que no respecta les relacions equitables entre el nord i el sud. 

Un dels primers objectius per assolir un consum responsable és ser conscient de les conseqüències ecològiques, econòmiques i socials que comporten les compres i adquisicions que fem, per la qual cosa és imprescindible:

  • Saber què hi ha darrere dels productes que consumim.
  • Reflexionar abans d'adquirir qualsevol cosa i fer un ús racional dels serveis que tenim a disposició.
  • Comprar només quan ho necessitem.
  • Reciclar tant com puguem.
  • Racionalitzar l'ús de l'aigua i l'electricitat domèstiques.
  • Consumir productes de l'agricultura biològica.
  • Regir-nos també per un criteri de proximitat: com més a prop s'hagi produït o elaborat el bé de consum, més fomentarem l'economia local i s'haurà fet servir menys energia contaminant per a fer-nos arribar el producte.
  • Un consum responsable també és practicar formes de turisme que no tinguin impacte negatiu en la societat receptora.

Per ajudar a resoldre dubtes relacionats amb hàbits de consum, rebre assessorament abans de fer alguna compra o traslladar algun tipus de queixa, us recordem que l'Ajuntament de les Franqueses compta amb una Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC). Tota persona que adquireixi un producte, un bé o un servei d'una empresa per al seu ús particular pot fer ús de l'OMIC, que ofereix els serveis següents:

  • Assessorament i informació sobre temes de consum
  • Anàlisi, gestió i tramitació de consultes, queixes i reclamacions
  • Realització de mediacions per trobar una solució a una queixa concreta
  • Distribució i difusió de material informatiu: campanyes d’informació tant al consumidor com a empresaris i professionals
  • Xerrades i campanyes d’informació i educació als consumidors
  • Posar els comerços a punt, informant-los dels seus drets i obligacions

Per a més informació sobre l'OMIC de les Franqueses cliqueu aquí. Per posar-vos en contacte amb l'OMIC podeu trucar al 938 467 676 (Ajuntament de les Franqueses) els dimarts de 10 a 13 h, al 938 615 435 (Bellavista Activa) els dimecres de 10 a 13 h o enviar un correu a omic@lesfranqueses.cat

Darrera actualització: 7.05.2024 | 09:02