Tancada la fase diagnòstica del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible

Dijous, 2 de març de 2023

Gairebé 700 persones han col·laborat en el procés participatiu

La primera fase que permetrà començar a elaborar el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de les Franqueses ja està tancat i les conclusions extretes.

Aquesta prediagnosi s'ha realitzat a través d'un procés participatiu amb enquestes, en les que han participat 684 persones, i una sessió de treball oberta. Aquestes accions han permès fer una radiografia de com ens movem dins el poble, entre pobles del municipi i fora del municipi.

Una de les primeres conclusions extretes és que la majoria de la ciutadania es desplaça a peu dins el poble (77%) i en vehicle privat quan ha de sortir d'aquest (82%). A més a més, les persones participants també han valorat 4 tipus de mobilitat: a peu, en bicicleta, en transport públic i en vehicle privat.

Mobilitat a peu   

Els greuges més importants han estat la distància entre pobles per fer-la caminant i la manca de camins segurs per a vianants. Les demandes de la majoria de participants han estat la connexió entre pobles amb itineraris segurs, les millores en l'accessibilitat a les voreres, l'eliminació de barreres com el traçat de l'R3 i la pacificació dels voltants de les escoles o de les zones més comercials.             

Mobilitat en bicicleta

De l'enquesta se n'extreu que manca una xarxa de carrils bici segurs, connexions entre els pobles i aparcaments. A banda de demanar aquests tres aspectes, les persones participants també creuen necessari fer accions de sensibilització, la identificació de bicicletes i patinets per facilitar la responsabilització davant una infracció i la possibilitat de crear un servei de lloguer.

Mobilitat en transport públic (autobús)

Els principals problemes que ha manifestat la ciutadania són la freqüència de pas i els horaris, sobretot en caps de setmana, festius i al mes d'agost; la manca de servei en zones com Corró d'Amunt, Marata o Llerona. El que es demana és millorar la connexió amb els pobles on hi ha més disseminats, incrementar la freqüència de pas i millorar-ne el preu que, tot i les bonificacions, es continua considerant car.

Mobilitat en vehicle privat

Un dels punts que es posa de manifest és l'excessiva dependència del cotxe depenent d'en quin poble visquis. També la sensació que l'excés de velocitat és un continu a la xarxa viària del municipi.Les persones enquestades demanen pacificar la xarxa viària, facilitar els accessos al polígon per les vies principals i també ampliar l'estacionament Park&Ride a l'estació de Corró d'Avall.

Adjunt a aquesta notícia trobareu l'informe complet del procés participatiu

Darrera actualització: 20.02.2024 | 13:03