Preguntes i respostes en temes de consum

Dilluns, 18 de maig de 2020
Un grup d’experts de la Xarxa Local de Consum de Barcelona elabora una guia sobre les possibles afectacions per la situació actual de lluita contra el Covid-19.

L’Ajuntament de les Franqueses es fa ressò de la iniciativa de la Xarxa Local de Consum, que agrupa a 312 serveis públics de consum de la província de Barcelona, per tal d’apropar la informació a la ciutadania. Un grup d’experts de l’organisme a elaborat una guia, organitzada per temàtiques, que pretén ser d’ajuda per resoldre aquells dubtes que apareixen en la interpretació de la normativa aprovada pel Govern per tal de fer front a la pandèmia del coronavirus.

És tracta d’un document orientatiu i en constant revisió, que s’anirà actualitzant a mesura que es va rebent nova informació, i que aglutina els principals temes en matèria de consum afectats per la normativa aprovada.

La guia, que trobareu com a document adjunt, recull informació d'afectacions relacionades amb:

  • Serveis de subministraments: aigua, llum, gas i telefonia
  • Dret a desestimaments, devolucions i garanties
  • Productes hipotecaris i lloguer
  • El dret de resolució de contractes de compravenda de béns o de prestació de serveis. Afectacions relacionades amb servei de pagament per quotes.
  • Transport aeri
  • Viatges combinats
  • Allotjaments turístics
  • Esdeveniments
  • Serveis funeraris
  • Jocs en línia
  • Lloguer de locals de negoci i moratòria hipotecària
  • Venda de productes sanitaris
  • Serveis públics de consum
  • Normativa de referència

També adjuntem les recomanacions de la UE sobre els bons compensatoris per l'anul·lació de viatges o transports.

Si teniu qualsevol dubte, podeu contactar amb l’OMIC de les Franqueses de manera telemàtica i/o telefònica, de dilluns a divendres, de 8 a 14 h, al 938 467 676 o a l’emailomic@lesfranqueses.cat

Darrera actualització: 15.10.2024 | 19:39