Aquest és el primer pas cap a la policia de proximitat que s’implantarà en els propers mesos
Bellavista ja disposa d’una Oficina d’Atenció Policial. Es tracta d’un servei situat a l’edifici de Bellavista Activa (carrer de Rosselló, 39) on un agent ofereix atenció a la ciutadania de dilluns a divendres, de 8.30 a 14 hores. Quins tràmits es poden fer?
Denúncies i/o reclamacions penals.
Al·legacions o recursos a denúncies per infraccions municipals de trànsit, de convivència o tinença d’animals.
Baixa d’un vehicle i retirada de la via pública.
Sol·licitud d’informe per accident de trànsit, fotografies o croquis de l’accident.
Autoritzacions per a sortides a l’estranger amb menors.
Tramitació de llicència d’armes 4.1 i 4.2 (airsoft i carrabina d’aire comprimit).
Aquest dimarts l’alcalde de les Franqueses, Francesc Colomé, i el regidor de Seguretat Ciutadana, Moisès Torres, acompanyats d’altres representats municipals, han visitat el servei que ha de ser el primer pas de tot un seguit de canvis que s’aplicaran en els propers mesos per millorar la seguretat al municipi. «Comencem amb aquesta oficina, però anirem avançant fins que puguem disposar de més agents per fer possible la policia de proximitat a Corró d’Avall i a Bellavista, els nuclis amb més població», ha explicat l’alcalde durant la visita. Colomé també ha explicat que en breu s’iniciarà el procés per ampliar la plantilla de la Policia Local en sis efectius més. El màxim de permet la llei de contractació aquest any, tot i que el proper el nombre s’incrementarà fins a deu. En el moment que es faci aquesta ampliació és quan podrà entrar en funcionament la policia de proximitat, que actualment ja està operativa a les zones rurals. «Ens falta portar la policia de proximitat a l’espai més urbà i properament tindrem aquest servei desplegat», ha assegurat l’alcalde. Segons el regidor de Seguretat Ciutadana, Moisès Torres, l’obertura d’aquesta nova oficina «permetrà tenir més seguretat a l’edifici municipal de Bellavista Activa alhora que suposa un nou punt d’atenció a la ciutadania en un dels nuclis amb més població de les Franqueses. Per tant, és un pas endavant molt important en la millora de la seguretat».
Pel que fa a la seguretat, cal destacar que s’ha licitat el servei de videovigilància. L’Ajuntament destinarà 530.000 euros en aquest projecte que s’ha dividit en dues fases: una primera de 300.000 euros, que preveu 10 punts de controls, i una segona de 230.000 euros, que preveu 11 punts de control. Les primeres càmeres de la primera fase s’instal·laran a la plaça Espanya de Bellavista i a l’entrada al mateix nucli des de la Ronda Nord.
Hores d’ara doncs hi ha dos punts d’atenció a la ciutadania:
Dependències de la Policia Local a Corró d’Avall (carrer de Rafael Alberti, 2) que ofereixen atenció les 24 hores. Per a realitzar tràmits administratius i multes l’atenció és de dilluns a divendres de 8.30 a 14 hores.
Oficina d’Atenció Policial a Bellavista (carrer de Rosselló, 39) que ofereix atenció a la ciutadania i gestió de denúncies, de dilluns a divendres, de 8.30 a 14 hores.
Es pot demanar cita prèvia aquí o trucant al telèfon 93 846 75 75 (Corró d’Avall) o 93 861 54 35 (Bellavista).