La comunitat educativa de l’Escola Guerau de Liost s’ha posat com a objectiu treballar i sensibilitzar alumnes i famílies sobre el bullying. Per tal d’aconseguir-ho, l’escola ha decidit formar part d’un projecte d’innovació, l’#aquíproubullying, engegat pel Departament d’Educació i obert a totes les escoles i instituts.
A partir d’aquí i després de rebre formació, un grup impulsor format per quatre mestres ha estat l’encarregat de planificar i elaborar el projecte que actualment s’està desenvolupant.
El projecte es basa en 5 objectius generals que s’assoliran amb la realització d’activitats durant l’horari lectiu, des d’educació infantil a 6è de primària, i amb activitats amb les famílies:
- Sensibilitzar la comunitat escolar de la importància de prevenir i eradicar l’assetjament entre iguals.
- Formar la comunitat escolar per tal de prevenir, detectar i intervenir davant possibles situacions d’assetjament entre iguals.
- Apoderar i implicar l’alumnat per detectar i aturar els processos d’assetjament escolar mitjançant accions de servei a la comunitat.
- Prevenir possibles situacions d’assetjament en els centre educatiu.
- Detectar, intervenir i aturar les situacions d’assetjament escolar.
Es tracta d’un projecte transversal i que s’emmarca dins el Projecte de Convivència de l’escola.
S’han programat activitats per a tots els cicles, des d’infantil a superior. L’acció més visible, però, és la dels “equips per la convivència”. Cada mes, 12 alumnes voluntaris de cicle superior es posen l’armilla verda a l’hora de sortir al pati. Allà, estan alerta per si es produeix qualsevol conflicte. Si el detecten, intenten mediar entre les dues parts. Gairebé sempre aconsegueixen solucionar-ho, però, si no és el cas, traspassen el tema als metres. En una llibreta creada per a aquest projecte queda recollides totes les incidències per a poder fer seguiment dels casos que atenen.
Tot plegat encara està a les beceroles i queda molt per desplegar. De cara al segon trimestre hi ha prevista una xerrada sobre Educació Emocional i resolució positiva de conflictes per a mestres, monitores de menjador i famílies.