Les persones consumidores no perden el dret a fer canvis i devolucions malgrat les restriccions per la Covid

Dimarts, 12 de gener de 2021
L’Agència Catalana del Consum recomana contactar amb la botiga i arribar a un acord per ajornar el canvi o la devolució, fins que s’aixequin les restriccions.

Les persones consumidores conserven el dret al canvi i devolució de les compres de Nadal tot i el confinament municipal, les restriccions d’horaris, el tancament dels centres comercials i les persianes abaixades dels comerços de és de 400 m2, com a mesures per fer front a la Covid-19, en vigor des del 7 de gener.

Davant la impossibilitat de fer el canvi o la devolució dins el termini que ha donat la botiga, i d'acord amb el que estableix el Decret Llei aprovat a finals de març pel govern espanyol, la persona consumidoraconserva el dret a fer canvis i devolucionsen els termes oferts per la botiga mentre durin les restriccions.

L’Agència Catalana del Consum (ACC) recomana contactar amb la botiga o l’empresa per trobar una solució acordada, fins que s’aixequin les restriccions. En aquells casos en els que resulti impossible contactar amb l’establiment o bé sorgeixi qualsevol desavinença amb l’establiment, passats els terminis estipulats, la persona compradora té dret a presentar una reclamació a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de les Franqueses, per exigir el compliment de les condicions que oferia l’establiment en el moment de la compra.

Trobaràs més informacióaquí.

Darrera actualització: 15.10.2024 | 19:14