Ajuntament i entitats analitzaran la situació actual i definiran els usos, les eines i les funcionalitats del futur registre
L’Ajuntament i les entitats han iniciat el camí per a la creació del Registre Únic d’Entitats i altres formes d’acció col· lectiva, un document marc que ha d’unificar els criteris d’inscripció de les associacions i de definir els drets i els deures d’aquestes de cara a l’administració i a la ciutadania. Serà una eina bidireccional que servirà, d’una banda, per recopilar informació relativa al tercer sector del municipi, consultable tant per l’administració com pel teixit associatiu, i, d’una altra banda, per millorar la interacció i el suport mutu gràcies a la millora de la transparència i a la participació ciutadana.
Per tal de crear aquest Registre Únic d’Entitats s’ha engegat un procés participatiu basat en la col·laboració entre l’administració local i el teixit associatiu que busca establir un model consensuat que millori la interacció i el suport mutu, fomentant la transparència i la participació ciutadana. Fins ara, s’ha començat a treballar en una diagnosi de la situació al municipi i en la identificació de les bones pràctiques aplicades a altres municipis que es poden incorporar a les Franqueses. També s’han realitzat sessions de diagnosi amb personal tècnic i el proper 16 de gener, de 18h a 20h, hi ha programada una sessió participativa amb les entitats al Casal Cultural de Llerona. És una sessió oberta a totes les entitats del municipi que vulguin participar. No cal inscripció prèvia tot i que és recomanable enviar un correu a participacio@lesfranqueses.cat, indicant el nombre de persones de l’entitat que es preveu que hi assisteixin per poder fer una previsió de la dinàmica i l’aforament.
Per a desenvolupar aquest projecte es compta amb el suport de la Fundació Ferrer i Guàrdia i la Diputació de Barcelona. La primera fase d’aquest procés serà la constitució i l’aprovació del Reglament del Registre Únic d’Entitats, però la voluntat municipal és continuar avançant en aquesta línia per unificar criteris i simplificar els procediments en la gestió de la cessió d’espais i infraestructura i les subvencions.