La pacificació a Corró d’Amunt, un projecte prioritari per al govern

Divendres, 29 de novembre de 2019
L’Ajuntament de les Franqueses treballa conjuntament amb la Diputació de Barcelona per establir una àrea de prioritat invertida al tram urbà de la BV-5151 al seu pas per Corró d’Amunt.

Amb l’objectiu de millorar la seguretat dels vianants i reduir la velocitat a què hi circulen els cotxes per la via, el consistori ha sol·licitat a la Diputació, ens responsable de la carretera, que posi en marxa el projecte que determini el tram comprés des del quilòmetre 5,8 de la carretera de Cànoves, a l’alçada del Restaurant Quatre Llunes, fins aproximadament al quilòmetre 5,7, on es troba situada l’Església de Sant Mamet, com a àrea de prioritat invertida, on la calçada i la vorera tenen el mateix nivell i la velocitat està limitada.

Representants de la Diputació de Barcelona han respost a la sol·licitud de l’Ajuntament confirmant que properament presentaran el projecte inicial amb les seves valoracions, que un cop aprovat servirà per posar fil a l’agulla a una problemàtica que s’arrossega des de fa anys i que és una prioritat per al govern municipal, que s’inclou en els 26 punts que resumeixen les principals línies estratègiques d’actuació per al mandat 2019-2023 al municipi.

Aquesta però, no és l’única demanda que s'ha realitzat des de les Franqueses per a reduir la perillositat del tram urbà de la carretera BV-5151 al seu pas per Corró d’Amunt. Ja al 2015, la Diputació de Barcelona, a petició de l’Ajuntament, va instal·lar, entre el carrer del Gladiol i el de la Tulipa, a l’alçada del carrer del Clavell i al davant de l’església de Sant Mamet, tres bandes reductores de velocitat, uns ressalts de 80 cm de profunditat i una altura màxima de 4 cm que estan fabricats en fosa de ferro i que incorporen un sistema d’il·luminació LED.

Durant aquest 2019, s’han executat algunes accions de pacificació com la implantació d’un nou pas de vianants a la intersecció de la carretera amb el camí de Can Mariano, la implantació d’una esquena d’ase davant el camí de Cal Ferrer i la col·locació, a l’entrada sud de Corró d’Amunt, d’una esquena d’ase i un pas de vianants per a facilitar que els veïns puguin accedir a la parada de bus.

A més a més, l’Ajuntament ha instat a la Diputació a treballar conjuntament la construcció d’un nou carril bici que uneixi Corró d’Avall, Marata i Corró d’Amunt, una xarxa de carril bici que sumada a les diferents accions per pacificar el trànsit, pretén ser un espai confortable i segur per als usuaris i veïns de la zona.

Darrera actualització: 15.10.2024 | 19:33