Es posa en marxa la segona fase de la campanya de cens genètic caní

Dijous, 3 de novembre de 2022
Fins al 23 d'abril de 2023 la gestió serà gratuïta

Què he de fer per obtenir el cens genètic del meu gos? És la pregunta que l'Ajuntament respon en aquesta segona fase de la campanya És mer-avellós quan censes el teu gos.

Després de l'aprovació de l'Ordenança Municipal de Protecció, Tinença i Possessió dels Animals Domèstics de Companyia, toca iniciar els tràmits del cens genètic caní, un registre municipal de caràcter obligatori que permetrà que els excrements d'aquests animals deixin de ser un problema per a la ciutadania. A banda, aquest registre representa també una eina de protecció cap als animals en cas de pèrdua o robatori.

Així doncs, fins al 23 d'abril de 2023, a les Franqueses el cens genètic serà gratuït si les persones propietàries es dirigeixen a algun dels centres veterinaris col·laboradors.

QUÈ HE DE FER PER OBTENIR EL CENS GENÈTIC DEL MEU GOS?

Si el gos està censat a l’ANICOM

  • La persona propietària es dirigeix a un centre veterinari amb conveni per a l’extracció de la mostra de sang del gos. Quina documentació s’ha d’entregar? La còpia del cens a l’ANICOM.*
  • Un cop feta l’extracció, el centre veterinari entrega a la persona propietària una xapa amb un codi QR que identifica l’animal i envia la mostra de sang al laboratori.
  • La informació genètica quedarà inclosa en un registre propietat de l’Ajuntament de les Franqueses.

Si el gos NO està censat a l’ANICOM

  • La persona propietària agafa cita prèvia a l’Ajuntament per a registrar l’animal a l’ANICOM. Quina documentació s’ha d’entregar?

-Original del document d'identificació de l'animal AIAC (codi microxip)
-Original de la cartilla veterinària
-Original del document d'identitat de la persona -propietària

  • En cas d’un GPP, trucar a l’Ajuntament per consultar la documentació addicional
  • La persona propietària es dirigeix a un centre veterinari amb conveni per a l’extracció de la mostra de sang del gos. Quina documentació s’ha d’entregar? La còpia del cens a l’ANICOM*.
  • Un cop feta l’extracció, el centre veterinari entrega a la persona propietària una xapa amb un codi QR que identifica l’animal i envia la mostra de sang al laboratori.
  • La informació genètica quedarà inclosa en un registre propietat de l’Ajuntament de les Franqueses.

Si no se sap si el gos està censat a l’ANICOM, es pot trucar a l’Ajuntament per verificar-ho a:

  • Servei d’Atenció a la Ciutadania 938 467 676/ 938 615 435
  • Àrea de Civisme i Convivència 938 616 221

*La persona propietària es pot dirigir a un centre veterinari diferent. En aquest cas, la gestió no serà gratuïta i s'haurà de recollir la xapa a l’Ajuntament.

CENTRES VETERINARIS COL·LABORADORS

Clínica veterinària Les Franqueses
Carretera de Ribes, 175-181
Tel. 938 402 410

AniCura Lauro Hospital Veterinari
Camí Antic de Vic, 9
Tel. 938 463 166

Vetropia Veterinària
Carretera de Ribes, 7
Tel. 930 131 101

Darrera actualització: 15.10.2024 | 18:29