Element clau per la millora de les condicions d’escolarització i per a l’èxit escolar i educatiu.
El Pla Educatiu d’Entorn (PEE) de les Franqueses creix en accions cada curs que passa. Durant aquest segon curs de vida del PEE un dels objectius prioritaris és la millora de les condicions d’escolarització i el foment de l’èxit escolar i educatiu. Una de les eines principals per treballar i assolir aquestes fites és el Pla d’Orientació Comunitària. Els seus objectius principals són, d’una banda, la creació, la promoció, la gestió i la difusió de tots els recursos i els serveis que actuen en el creixement i en el desenvolupament cultural, educatiu i professional a tots els nivells i per a totes les edats. D’una altra banda, el disseny de l’organització i de l’estructuració per afavorir el treball en xarxa i comunitari.
Tres línies d’acció per aconseguir els objectius La primera línia d’acció del Pla d’Orientació Comunitària és la creació i la gestió del Servei d’Orientació d’Àmbit Comunitari (SOAC). Aquest servei treballarà, entre d’altres, el mapa de serveis educatius del municipi; les campanyes de promoció dels serveis educatius, de difusió de la preinscripció i de la matriculació i la gestió del pla d’absentisme del municipi i, el disseny i l’impuls d’accions de suports a entitats, col·lectius i institucions per l’acompanyament en itineraris acadèmics i professionalitzador.
La segona línia d’acció és la que contempla la creació i la gestió de l’Oficina d’Escolarització Municipal (OME), un servei que estarà en ple funcionament durant el proper curs i que oficialitza la feina que des de l’àrea d’Educació fa des de fa temps amb les famílies que han de fer matrícules fora de termini. A més a més, la creació de l’oficina permet a l’Ajuntament participar en la taula de planificació educativa i, en la Comissió de Garanties d’Admissió que s’encarrega de l’assignació de places.
La darrera línia és fonamenta en el treball entre àrees, supramunicipal i en xarxa. L’objectiu és coordinar les àrees de l’Ajuntament de manera transversal; participar en els espais supramunicipals de planificació de l’oferta educativa i, treballar amb els agents vinculats a l’orientació comunitària.