Aquest dimarts 17 de maig s'obre la convocatòria d'ajuts als menjadors escolars pel curs 2022-2023. Aquestes subvencions les convoca i gestiona el Consell Comarcal del Vallès Oriental però es poden tramitar a través de l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (SAC) de l'Ajuntament i de Bellavista Activa. Els tràmits es poden fer presencialment amb cita prèvia o telemàticament fins al 15 de juny. A banda, elConsell Comarcal ha habilitat un apartat per seguir els tràmits i l'estat de lasol·licitud a la seva pàgina webi publicarà els requeriments al seu taulell d'anuncis.
Qui pot demanar els ajuts?
Pots sol·licitar l'ajut si ets pare, mare, tutor/a legal o la persona encarregada de la guarda i protecció d'infants o adolescents escolaritzats en centres educatius sufragats amb fons públics de Catalunya en qualsevol dels cursos de segon i tercer dels ensenyaments de primer cicle d'infantil, en aquelles escoles de titularitat de la Generalitat on s'hagi implementat, i qualsevol dels cursos d'ensenyaments de segon cicle infantil i d'ensenyaments obligatoris.
Quins són els requisits per poder obtenir l'ajut?
Per a alumnes amb una discapacitat acreditada igual o superior al 60%, no superar el llindar de renda de 2,5 vegades corresponent per a l’obtenció de l’ajut del 70%.
*Article 5.
Sol·licitud
Article 6.
Documentació
a) El volant de convivència emès per l’ajuntament.b) El DNI/NIF/NIE de tots els membres de la unitat familiar. En el cas de no disposar-ne, certificat de naixement o llibre de família.c) El document acreditatiu del codi identificador de l’alumne/a pel qual se sol·licita l’ajut, d’ara en endavant IDALU.d) En el cas de representació legal o acolliment de la persona beneficiària, documentació acreditativa d’aquest fet.e) Si és el cas, el conveni aprovat judicialment i/o la sentència de divorci o separació o l’acta final de mediació del Departament de Justícia.f) En els casos en què algun dels membres de la unitat familiar rebi qualsevol classe d’ingrés corresponent a rendiments no tributables o exempts, s’ha d’aportar la documentació que es relaciona a continuació en funció de la font o fonts d’ingressos:
a) Declaració de la renda o certificat d’imputacions íntegre corresponent a l’exercici 2020 en relació amb tots els membres de la unitat familiar.b) Certificat cadastral dels immobles dels quals són titulars qualsevol dels membres de la unitat familiar.c) Relació dels membres de la unitat familiar que conviuen en el mateix domicili, indicant nom, cognoms i DNI/NIF/NIE, si escau, de cadascun d'ells.
2. Si és el cas, a la sol·licitud es pot adjuntar la documentació complementària següent:
a) Si és el cas, el títol de família nombrosa vigent expedit per l’organisme competent on consti, entre d’altres, la categoria especial o general.b) Si és el cas, el títol de família monoparental vigent expedit per l’organisme competent, on consti, entre d’altres, la categoria especial o general.c) Si és el cas, per infants en acolliment, la resolució d'acolliment de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència.d) Si és el cas, en relació amb qualsevol dels membres de la unitat familiar, la resolució de reconeixement de grau de discapacitat emesa per l’organisme competent, o bé el certificat que acrediti el grau de discapacitat emès per un Centre d’Atenció a Persones amb Discapacitat (CAD) del Departament competent de la Generalitat de Catalunya o pels organismes competents d’altres comunitats autònomes.e) Si és el cas, el document acreditatiu de prestacions econòmiques d’urgència social corresponents a l’any 2021, atorgades per administracions públiques, que tinguin per finalitat atendre situacions de necessitats puntuals, urgents i bàsiques de subsistència, com ara l'alimentació, el vestit o l'allotjament.f) Si és el cas, el certificat de l’ajuntament respectiu acreditatiu de desplaçament i distància quan l’alumne/a visqui a una distància igual o superior a 3 quilòmetres en un sol sentit i en línia recta o bé que el desplaçament sigui major a 25 minuts de la residència habitual fins al centre on està escolaritzat.g) Si és el cas, resolució dels Serveis Territorials del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya de redistribució equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives específiques.
La omissió de presentació d’aquesta documentació suposa la no acreditació de la situació respectiva, i conseqüentment no es tindrà en compte en la valoració de l’ajut.
3. La persona sol·licitant de l’ajut ha de custodiar la sol·licitud original i llur documentació annexa durant un període de 6 anys.