Des del dijous 17 de juny s'obre la convocatòria d'ajuts als menjadors escolars pel curs 2021-2022. Aquestes subvencions les convoca i gestiona el Consell Comarcal del Vallès Oriental però es poden tramitar a través de l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (SAC) de l'Ajuntament i de Bellavista Activa. Els tràmits es poden fer presencialment amb cita prèvia o telemàticamentfins al 12 de juliol.
Qui pot demanar els ajuts?
Quins són els requisits per poder obtenir l'ajut?
1. Primer adult (sustentadors principals): 10.981,40 euros.2. Segon adult (sustentadors principals): 5.490,80 euros.3. Per cada adult que integri la unitat familiar diferent dels sustentadors principals: 2.745,35 euros.4. Per cada nen/a computable de la unitat familiar: 3.294,45 euros.
*Article 5.
Sol·licitud
1. Poden sol·licitar els ajuts individuals de menjador els pares, les mares, les persones tutores legals o les persones encarregades temporalment o definitivament de la guarda de les persones beneficiàries.
2. La sol·licitud es presenta telemàticament o presencialment al registre de l’ajuntament on resideixi la persona beneficiària en el model normalitzat, omplerta, amb la relació dels membres de la unitat familiar que conviuen en el mateix domicili, indicant nom, cognoms i DNI/NIF/NIE, si s’escau, de cadascun d’ells i elles, degudament signada, i amb la documentació que acredita les circumstàncies que s’al·leguen. S’adjunta el model de sol·licitud normalitzat com a annex 1 d’aquestes Bases.
3. La sol·licitud també es pot presentar en qualsevol de les maneres que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. En qualsevol cas, la documentació relacionada amb aquestes bases està disponible en el web del Consell Comarcal a l’adreça: www.vallesoriental.cat.
5. En cap cas de la presentació de dues sol·licituds en relació amb un mateix alumne/a se’n pot derivar l’atorgament de dos ajuts individuals de menjador.
Article 6.
Documentació
1. A les sol·licituds s’hi ha d’adjuntar la documentació obligatòria següent:
a) El volant de convivència emès per l’ajuntament.
b) El DNI/NIF/NIE de tots els membres de la unitat familiar. En el cas de no disposar-ne, certificat de naixement o llibre de família.
c) El document acreditatiu del codi identificador de l’alumne/a pel qual se sol·licita l’ajut, d’ara en endavant IDALU.
d) En el cas de representació legal o acolliment de la persona beneficiària, documentació acreditativa d’aquest fet.
e) Si és el cas, el conveni aprovat judicialment i/o la sentència de divorci o separació o l’acta final de mediació del Departament de Justícia.
f) En els casos en què algun dels membres de la unitat familiar rebi qualsevol classe d’ingrés corresponent a rendiments no tributables o exempts, s’ha d’aportar la documentació que es relaciona a continuació en funció de la font o fonts d’ingressos:
2. Si és el cas, a la sol·licitud es pot adjuntar la documentació complementària següent:
a) Si és el cas, el títol de família nombrosa vigent expedit per l’organisme competent on consti, entre d’altres, la categoria especial o general.
b) Si és el cas, el títol de família monoparental vigent expedit per l’organisme competent, on consti, entre d’altres, la categoria especial o general.
c) Si és el cas, per infants en acolliment, la resolució d'acolliment de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència.
d) Si és el cas, en relació amb qualsevol dels membres de la unitat familiar, la resolució de reconeixement de grau de discapacitat emesa per l’organisme competent, o bé el certificat que acrediti el grau de discapacitat emès per un Centre d’Atenció a Persones amb Discapacitat (CAD) del Departament competent de la Generalitat de Catalunya o pels organismes competents d’altres comunitats autònomes.
e) Si és el cas, el document acreditatiu de prestacions econòmiques d’urgència social corresponents a l’any 2020, atorgades per administracions públiques, que tinguin per finalitat atendre situacions de necessitats puntuals, urgents i bàsiques de subsistència, com ara l'alimentació, el vestit o l'allotjament.
f) Si és el cas, el certificat de l’ajuntament respectiu acreditatiu de desplaçament i distància quan l’alumne/a visqui a una distància igual o superior a 3 quilòmetres en un sol sentit i en línia recta o bé que el desplaçament sigui major a 25 minuts de la residència habitual fins al centre on està escolaritzat.
g) Si és el cas, resolució dels Serveis Territorials del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya de redistribució equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives específiques. La omissió de presentació d’aquesta documentació suposa la no acreditació de la situació respectiva, i conseqüentment no es tindrà en compte en la valoració de l’ajut.
3. La persona sol·licitant de l’ajut ha de custodiar la sol·licitud original i llur documentació annexa durant un període de 6 anys.