Consells de l’OMIC durant les rebaixes: què cal saber?

Divendres, 2 d’agost de 2024

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de les Franqueses ofereix assessorament i informació sobre temes de consum i també tramita queixes i reclamacions

L'Ajuntament de les Franqueses del Vallès vol assegurar que les persones consumidores tinguin una experiència de compra justa i segura durant les rebaixes. Per aquest motiu, és important conèixer les característiques i els drets associats a aquesta època de descomptes.

En primer lloc, cal tenir clar la diferència entre rebaixes i altres tipus de promocions com les liquidacions, els saldos o les vendes en outlet, que tenen característiques diferents. Les rebaixes són descomptes voluntaris que els establiments poden oferir per abaratir el preu dels seus productes o serveis. No són obligatoris i la seva durada depèn de cada venedor.

Els productes en rebaixes han de complir amb certs requisits:

  • Exposició prèvia: han d'haver estat exposats al mateix establiment com a mínim el mes anterior.
  • Estat: han d'estar en perfectes condicions.
  • Garanties: els productes rebaixats gaudeixen de les mateixes garanties que la resta de l'any. Això significa que, si un producte no és conforme, el consumidor pot reclamar el seu canvi, reparació o devolució de l'import pagat. Tot i que, si el producte està en perfecte estat, l'establiment no està obligat a fer el canvi a menys que ho anunciï específicament.

Per ajudar a resoldre dubtes relacionats amb hàbits de consum o traslladar algun tipus de queixa, us recordem que l'Ajuntament de les Franqueses compta amb una Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC).

Tota persona que adquireixi un producte, un bé o un servei d'una empresa per al seu ús particular pot fer ús de l'OMIC, que ofereix els serveis següents:

  • Assessorament i informació sobre temes de consum
  • Anàlisi, gestió i tramitació de consultes, queixes i reclamacions
  • Realització de mediacions per trobar una solució a una queixa concreta
  • Distribució i difusió de material informatiu: campanyes d’informació tant al consumidor com a empresaris i professionals
  • Xerrades i campanyes d’informació i educació als consumidors
  • Posar els comerços a punt, informant-los dels seus drets i obligacions

Per posar-vos en contacte amb l'OMIC podeu trucar al 938 467 676 (Ajuntament de les Franqueses) els dimarts de 10 a 13 h, al 938 615 435 (Bellavista Activa) els dimecres de 10 a 13 h o enviar un correu a omic@lesfranqueses.cat

Darrera actualització: 7.11.2024 | 13:56