Amb l’Estat d’Elarma decretat s’apliquen una sèrie de mesures que afecten directament les persones consumidores, com la suspensió dels serveis d’hosteleria i restauració que només poden oferir servei a domicili, tancament de locals d’oci i espectacle, restriccions al transport, etc.
Des de l’Ajuntament volem compartir la informació que l’Agència Catalana del Consum ha editat per tal de resoldre dubtes als consumidors. A més a més, l’agència convida a realitzar un consum responsable i solidari i recomana planificar les compres, comprar només el necessari i no acumular productes.
Actualment, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de les Franqueses ofereix el seu servei, de 8 a 14h, via telefònica al 938 467 676 i mitjançant correu electrònic omic@lesfranqueses.cat
Afectacions a conseqüència del Covid-19 i recomanacions:
VIATGES I TRANSPORTS
1) Si l’empresa us comunica que no podrà donar-vos el servei:
- Si és per causa de força major (disposició d'algun govern que impedeix viatjar):
- Si no és per causa de força major:
2) Si vosaltres decidiu cancel·lar-lo
- Si hi ha causa de força major:
3) Bitllets o abonaments de transport públic (tren, metro, bus, FFCC, Rodalies)
PAGAMENTS FETS PER AVANÇAT EN CONCEPTE DE PAGA I SENYAL
SERVEIS QUE ES PAGUEN PER QUOTES (CURSOS, GIMNASOS, ETC.)
Si us deixen de prestar un servei que pagueu per quotes (mensual, trimestral, anual), per tancament temporal de l'empresa:
- Si és per causa de força major (és a dir, ordres o instruccions del govern):
- Si NO és per una causa de força major:
ESPECTACLES I ALTRES ESDEVENIMENTS
- Si l’organitzador us avisa que no podrà donar el servei (és a dir, la suspensió de l’espectacle o l’esdeveniment):
- Si cancel·leu vosaltres:
SI NO ES RESPECTEN ELS DRETS EXPOSATS ANTERIORMENT, US ACONSELLEM QUE: