Celebrat a Can Ribas el 27 de febrer de 2025
Els punts de l'ordre del dia de la sessió són:
1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
2. Donar compte de les resolucions dictades per l'Alcalde i els/les regidors/es delegats/des de l'Alcaldia números 2025-1 a 2025-297 corresponents al període comprès entre els dies 1 i 31 de gener de 2025.
3. Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local números JGL/2024/55 a JGL/2025/4 que corresponen a les sessions pel període comprès entre els dies 1 i 31 de gener de 2025.
4. Donar compte del Decret número 2025-379, de data 11 de febrer, en què es resol esmenar l'errada material detectada en el Decret número 2025-185 de delegació de les atribucions de l'Alcaldia per al període comprès entre els dies 17 i 19 de febrer de 2025, ambdós inclosos, i el dia 26 de febrer de 2025.
5. Donar compte de l'informe trimestral d'intervenció sobre el compliment de la Llei de lluita contra la morositat corresponent al quart trimestre de 2024 de l'ajuntament i patronats municipals.
6. Donar compte de l'informe trimestral del període mitjà de pagament als proveïdors de l'ajuntament i patronats corresponent al quart trimestre de 2024, en els termes establerts pel Reial Decret 635/2014, amb les modificacions introduïdes pel Reial Decret 1040/2017, de 22 de desembre.
7. Donar compte de l'estat d'execució del pressupost de l'ajuntament i patronats municipals a 31 de desembre de 2024 en compliment de l'ordre HAP/2105/2012, d'1 d'octubre, de subministrament d'informació trimestral previst a la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
8. Donar compte del Decret número 2025-413, de data 17 de febrer, en què es resol aprovar el Pla de Disposició de Fons de la Tresoreria municipal de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
9. Proposta d’aprovació del text refós de la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana de les Franqueses del Vallès per a la regulació de l’ús d’aparcament.
ACORDS:
Primer.- APROVAR el text refós de la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana de les Franqueses del Vallès per a la regulació de l’ús d’aparcament de conformitat amb la documentació aportada en data 14 de febrer de 2025, amb Registre d'Entrada 2025-E-RE-948
Segon.- TRAMETRE l’expedient degudament diligenciat a la Comissió Territorial d’Urbanisme de l’Arc Metropolità de Barcelona.
APROVAT PER UNANIMITAT
10. Proposta de ratificació de l'aprovació inicial de la modificació dels Estatuts del Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental.
Primer.- Ratificar l'aprovació inicial de la modificació dels Estatuts del Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental aprovada en sessió del Consell Plenari de 16 de desembre de 2024, d’acord amb el text que s’incorpora en aquest acord, formant-ne part del mateix a tots els efectes legals.
Segon.- Sotmetre l’expedient a informació pública pel termini de trenta dies hàbils a efectes de presentació d’al·legacions i reclamacions, mitjançant la inserció d’un anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i al tauler d’edictes de l’entitat.
Tercer.- Donar audiència, de forma simultània, als interessats.
Quart.- Considerar definitivament aprovat l’expedient de ratificació de la modificació dels Estatuts del Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental pel cas que durant el període d’informació pública no es presenti cap reclamació o suggeriment.
Cinquè.- Formular encàrrec al Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental per tal que, actuant en nom i representació d’aquesta entitat, procedeixi a la publicació dels corresponents anuncis d’aprovació inicial i definitiva, formuli el tràmit d’audiència als interessats, així com procedeixi a la publicació íntegra del text de la modificació dels Estatuts, definitivament aprovada en el Butlletí Oficial de la Província als efectes que preveu l’article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.
Sisè.- Notificar aquest acord al Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental, al efectes oportuns.
Setè.- Es difondrà el contingut d'aquest acord a la seu electrònica i en el Portal de Transparència municipal, en compliment de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern.
TEXT DE MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS DEL CONSORCI PER A LA GESTIÓ DELS RESIDUS DEL VALLÈS ORIENTAL:
1. Modificar l’article 1 per afegir-hi un epígraf 1.5 que prevegi la possibilitat de constituir-se com a central de contractació, d’acord amb el redactat següent:
On diu:
“ARTICLE 1 - Denominació. Objecte. Finalitats. Caràcter. Domicili.
1.1. Es constitueix el “Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental”, en endavant “Consorci” per a la creació, gestió i prestació, de forma unificada, de serveis i activitats d’interès comú en matèria de residus dels seus ens integrants. L’objecte del Consorci consistirà, doncs, en la gestió unificada de les activitats i serveis en matèria de residus i la neteja viaria, que són de la competència dels ens integrats al Consorci i, molt especialment, les competències en la matèria que els hi assigni la normativa en cada moment vigent.
1.2. Com a entitat pública de caràcter associatiu i amb personalitat jurídica pròpia el Consorci, podrà gestionar totes aquelles activitats i serveis, que siguin competència pròpia del Consell Comarcal del Vallès Oriental i les entitats que l’integren, és a dir, podrà realitzar altres activitats que siguin complementàries de les anteriors i es podrà subrogar en l’exercici de les competències en la matèria, que té atribuïdes el Consell Comarcal del Vallès Oriental mitjançant delegació dels ajuntaments, quan això s’hagi previst en els convenis o acords de delegació.
1.3. La seu del Consorci del Consorci és al Camí Ral s/n de 08401 Granollers. Tanmateix es podrà modificar en qualsevol moment, per acord de la Comissió Executiva i prèvia comunicació a la Direcció General d’Administració Local, fent-ho públic a través del Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) i d’un dels diaris de major circulació de la província.
1.4. El Consorci quedarà adscrit en cada exercici pressupostari al Consell Comarcal del Vallès Oriental, en virtut d'allò disposat a l’apartat 2 h) de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.”
Ha de dir:
1.4. El Consorci quedarà adscrit en cada exercici pressupostari al Consell Comarcal del Vallès Oriental, en virtut d'allò disposat a l’apartat 2 h) de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
1.5 El Consorci es podrà constituir com a central de contractació d’obres, serveis i subministraments de conformitat amb el que disposi la normativa de contractació.”
Modificar l’article 3.1 apartat b) per a fer-hi constar els ajuntaments de Cànoves i Samalús i Figaró-Montmany com a membres integrants del Consorci d’acord amb el redactat següent:
“ARTICLE 3 - Subjectes
3.1. El Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental està integrat per:
El Consell Comarcal del Vallès Oriental.
Els ajuntaments de la comarca del Vallès Oriental següents:
L’Ametlla del Vallès
Bigues i Riells
Caldes de Montbui
Campins
Canovelles
Cardedeu
Fogars de Montclús
Les Franqueses del Vallès
La Garriga
Granollers
Gualba
La Llagosta
Lliçà d'Amunt
Lliçà de Vall
Llinars del Vallès
Martorelles
Mollet del Vallès
Montmeló
Montornès del Vallès
Montseny
Parets del Vallès
La Roca del Vallès
Sant Antoni de Vilamajor
Sant Celoni
Sant Esteve de Palautordera
Sant Feliu de Codines
Sant Fost de Campsentelles
Sant Pere de Vilamajor
Santa Eulàlia de Ronçana
Santa Maria de Martorelles
Santa Maria de Palautordera
Tagamanent
Vallgorguina
Vallromanes
Vilalba Sasserra
Vilanova del Vallès
Els ajuntaments de Castellcir, Castellterçol, Granera i Sant Quirze Safaja, que havent format part de la Comarca del Vallès Oriental s’han integrat a la comarca del Moianès.
El Consorci Besòs Tordera.
3.2. Seran ens susceptibles d’integrar-se al Consorci:
Altres ajuntaments que formin part de la comarca del Vallès Oriental.
Altres ajuntaments que havent format part de la comarca del Vallès Oriental constitueixin una nova comarca i decideixin no separar-se’n.
Entitats privades sense ànim de lucre amb finalitats públiques d’interès concurrents amb els objectius del Consorci i les que siguin admeses per la normativa vigent.”
Cànoves i Samalús
Figaró-Montmany
Modificar l’article 6 per incloure com a òrgan de govern i administració del Consorci la Comissió Especial de Comptes d’acord amb el redactat següent:
“ARTICLE 6 - Òrgans de govern i administració
El Consorci es regirà pels òrgans següents:
a) El Consell Plenari
b) La Comissió Executiva
c) El president
d) El vicepresident
e) El gerent”
e) El gerent
f) La Comissió especial de comptes”
Modificar l’article 11.2 per afegir com a atribució del president l’exercici en cas d’urgència de les funcions encomanades al Consell Plenari i a la Comissió Executiva d’acord amb el redactat següent:
“ARTICLE 11 - El president
11.1. El president serà elegit pel Consell Plenari, d’entre els seus membres, no més enllà dels quatre primers mesos des de la celebració de les eleccions municipals.
Serà necessària en una primera votació la majoria absoluta del nombre total de vots ponderats; si és necessària una segona votació serà suficient la majoria simple.
11.2. Seran atribucions del president del Consorci:
a) La representació del Consorci.
b) Convocar, presidir, suspendre, assistir i aixecar les sessions dels òrgans col·legiats del Consorci, i dirigir les sessions, fent ús del vot de qualitat en cas d’empat en les votacions.
c) Supervisar les obres, els serveis i les activitats del Consorci.
d) Mantenir una comunicació permanent amb els responsables de les institucions i entitats integrades al Consorci.
e) Exercir accions administratives i judicials.
f) Exercir la direcció superior del personal integrat al Consorci.
g) Representar, judicialment i administrativament el Consorci, i conferir manaments per a l’exercici de l’esmentada representació.
h) Aprovar la liquidació del Consorci, amb l'acord previ de la seva dissolució adoptat pel Consell Plenari i on es determinarà el procediment per dur-la a terme.
i) Exercir la potestat sancionadora del Consorci.”
i) Exercir la potestat sancionadora del Consorci.
j) Exercir en cas d’urgència les funcions encomanades al Consell Plenari i a la Comissió Executiva, donant compte de les resolucions que adopti a la següent reunió dels òrgans col·legiats.”
Addicionar l’article 14 bis per regular la composició i les funcions de la Comissió Especial de Comptes d’acord amb el redactat següent:
“ARTICLE 14 bis – Comissió Especial de Comptes
La comissió especial de comptes estarà integrada pels mateixos membres de la Comissió Executiva.
Correspon a la Comissió especial de comptes l’examen, l’estudi i l’informe dels comptes del Consorci en els termes indicats a la legislació d’hisendes locals.”
Modificar l’article 16 per incloure un apartat 16.5 que prevegi la possibilitat de celebrar les sessions dels òrgans de govern de forma telemàtica, d’acord amb el redactat següent:
“ARTICLE 16 - Règim de sessions
16.1. El Consell Plenari es reunirà ordinàriament, almenys dues vegades l’any, convocat pel president, i amb caràcter extraordinari sempre que el convoqui el president per iniciativa pròpia o per requeriment d’una tercera part dels membres del Consell Plenari.
16.2. La Comissió Executiva es reunirà de forma ordinària un cop cada tres mesos, convocada pel president, i amb caràcter extraordinari, a convocatòria del mateix o a requeriment d’un terç dels membres amb dret a vot de la Comissió Executiva.
16.3. La convocatòria de les reunions es faran preferentment per mitjans electrònics mitjançant un escrit adreçat a cada membre, amb vuit dies naturals d’anticipació, i que contindrà l’ordre del dia, fora del qual no es podran adoptar acords vàlids, excepte en el supòsit que siguin presents a la reunió tots els membres de la Comissió Executiva o en el cas d’adopció d’acords del Consell Plenari que hi siguin presents la meitat més un dels seus membres, i així ho acordin ambdós òrgans. En cada cas, per unanimitat.
16.4. En els casos d’urgència la convocatòria es farà amb un mínim de vint-i-quatre hores d’anticipació. Considerat l’ordre del dia, la Comissió Executiva o el Consell Plenari, per unanimitat dels presents, haurà d’apreciar el caràcter d’urgència.”
16.4. En els casos d’urgència la convocatòria es farà amb un mínim de vint-i-quatre hores d’anticipació. Considerat l’ordre del dia, la Comissió Executiva o el Consell Plenari, per unanimitat dels presents, haurà d’apreciar el caràcter d’urgència.
16.5 El Consell Plenari i la Comissió Executiva així com tots els òrgans col·legiats del Consorci podran celebrar llurs sessions, adoptar acords i remetre actes tant de forma presencial com a distància.”
VOTS A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC - AM / SPLF-C VOTS EN CONTRA: SAL-CUP-AMUNT ABSTENCIONS: JUNTS-CM
11. Proposta d’aprovació de la tercera ampliació del termini d'execució de les obres d'urbanització del Sector N, en el terme municipal de les Franqueses del Vallès, adjudicat a la UTE formada per les societats mercantils Bigas Grup, S.L.U. i Barnasfalt, S.A.
Primer.- Ratificar el Decret d'Alcaldia núm. 2025-0287 de data 31 de gener, que aprova l'ampliació del termini d'execució de les obres fins el dia 28 de març de 2025.
Segon.- Aprovar l'ampliació del termini d'execució de les obres en quaranta dies addicionals, per causes imprevistes i sobrevingudes no imputables al contractista, que no suposen un increment del preu del contracte, fins el dia 28 de març de 2025.
Tercer.- Donar tràmit d'audiència al contractista per termini de deu dies hàbils a comptar de l'endemà a la notificació d'aquesta resolució, als efectes que pugui al·legar allò que estimi oportú pels seus interessos.
Quart.- Aprovar els drets i taxes per import de 13,90 euros a compte de la UTE interessada, per la tramitació de la modificació contractual aprovada, de conformitat amb allò que disposa la vigent Ordenança Fiscal núm. 6 d’aquest Ajuntament.
Cinquè.- Facultar a l'Alcalde de la Corporació, o en delegació seva, la Regidora d'Urbanisme i Territori d'aquest Ajuntament, per tal de signar els documents que es requereixin en compliment d'aquests acords, inclosa la formalització contractual que correspongui.
Sisè.- Delegar en la Junta de Govern Local la possibilitat de suspensió del contracte, per circumstàncies que impedeixin la continuació de les obres, així com delegar a aquest òrgan el compliment i execució dels acords esmentats, i inclosa l'esmena d'errades que pugui contenir el mateix. Els acords adoptats per la Junta de Govern Local hauran de ser donats compte al Ple en la primera sessió que celebri.
Setè.- Publicar el present acord en el Perfil de contractant d'aquest Ajuntament, en compliment de la normativa de contractació pública i de la Llei 19/2014, de 29 de desembre,de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern.
Vuitè.- Notificar aquests acords a la UTE formada per les societats mercantils BIGASGRUP, S.L.U. i BARNASFALT, S.A., indicant als interessats que contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa, poden interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la recepció de la seva notificació. Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs especial en matèria de contractació davant el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic en el termini de quinze dies hàbils a comptar des del dia següent al de la remissió de la seva notificació, de conformitat amb allò que estableix l'article 44 i següents de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.
Novè.- Notificar aquesta resolució a la Direcció d'Obra, pel seu coneixement.
VOTS A FAVOR: JUNTS-CM / PSC-CP / LFI + ERC - AM / SPLF-C VOTS EN CONTRA: -- ABSTENCIONS: SAL-CUP-AMUNT
12. Proposta d’aprovació del Conveni de col·laboració entre el Departament de Territori i Sostenibilitat, l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona, l’Ajuntament de Granollers, l’Ajuntament de Canovelles, l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès, l’Ajuntament de la Roca del Vallès i la societat Empresa Sagalés, S.A, per a la millora dels serveis de transports de viatgers per carretera a Granollers, Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Roca del Vallès per a l’any 2025.
Primer.- Aprovar el Conveni entre el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya, l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona, l’Ajuntament de Granollers, l’Ajuntament de Canovelles, l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès, l’Ajuntament de la Roca del Vallès i la societat Empresa Sagalés, SA, per a la millora del serveis de transports de viatgers per carretera a Granollers, Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Roca del Vallès, relatiu a l'any 2025, que consta adjunt a la present proposta d'aprovació.
Segon.- Autoritzar i disposar la despesa per un import de 235.516,56 € amb càrrec a l’aplicació pressupostària 05 4411 22300 del Pressupost General d'aquest Ajuntament per a l'any 2025.
Tercer.- Autoritzar i disposar la despesa prevista de 13.564,54 € amb càrrec a la partida pressupostària 05 4411 48012 del Pressupost General d'aquest Ajuntament per a l'any 2025, com a previsió per a l’aportació extraordinària per a la bonificació del 50% en els títols multiviatge.
Tercer.- Autoritzar i disposar la despesa prevista de 16.500 € amb càrrec a la partida pressupostària 05 4411 48012 del Pressupost General d'aquest Ajuntament per a l'any 2025, en concepte d'atorgament de títols socials i ajuts al transport públic del servei del TransGran.
Quart.- Facultar a la Regidora d'Obres, Serveis i Mobilitat d'aquest Ajuntament, o si s'escau, per l'Alcalde de la Corporació, per a la signatura i formalització del conveni a què fa referència l’acord primer.
Cinquè.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local l'adopció dels acords i/o resolucions necessaris per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat, així com per l'aprovació de les corresponents liquidacions definitives que resultin de l'exercici o addendes econòmiques que escaiguin a raó d'ajust de les obligacions econòmiques establertes a les parts.
Sisè.- Incloure el present conveni al Llibre Oficial de Convenis de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Setè.- Publicar el conveni formalitzat en el Portal de Transparència d'aquest Ajuntament, a efectes de publicació activa d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern.
Vuitè.- Comunicar aquests acords al Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona, l’Ajuntam
13. Proposta d'aprovació de la delegació de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès a favor de la Diputació de Barcelona respecte la competència de selecció per constituir una borsa supramunicipal de treball per cobrir necessitats de personal temporal en la categoria de Tècnic/a Auxiliar de Biblioteques, pel sistema d’oposició.
Primer.- Delegar a favor de la Diputació de Barcelona la competència de selecció per constituir una borsa supramunicipal de treball per a l’any 2025 per cobrir necessitats temporals de personal en la categoria de Tècnic/a Auxiliar de Biblioteques, , pel sistema d’oposició, en els termes establerts en el següent Acord.
Segon.- Fixar l’abast i condicions de la delegació, que es concreten en les regles següents:
Regla primera.- La delegació estarà vigent des de l’endemà de la darrera publicació de l’acord d’acceptació de la delegació per la Diputació de Barcelona, ja sigui en el BOPB o en el DOGC, i finalitzarà la seva vigència l’endemà de la publicació del decret de constitució de la borsa supramunicipal en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona.
L’Ajuntament podrà convocar processos de selecció de personal temporal de la mateixa categoria objecte de la borsa supramunicipal per resoldre les necessitats que es puguin produir des de la publicació de l’acord d’acceptació de l’acord de delegació de la competència de selecció, fins el moment d’aprovació de la constitució de la borsa supramunicipal.
Un cop aprovada la constitució de la borsa supramunicipal, l’ajuntament ja no podrà convocar processos de selecció per cobrir necessitats temporals de la categoria objecte de la borsa supramunicipal, ni podrà incorporar la generació de borsa de treball derivada de convocatòries de processos de selecció definitius de la mateixa categoria que la de la borsa supramunicipal.
En cas que l’Ajuntament disposi, prèviament a l’adopció de l’acord de delegació, d’una borsa de treball per cobrir necessitats temporals vigent i no esgotada de la mateixa categoria que la de la borsa supramunicipal, l’haurà d’utilitzar prèviament a la borsa supramunicipal.
Si en algun moment coincideix la vigència de dues borses supramunicipals convocades per la Diputació de Barcelona de la mateixa categoria, i l’ajuntament participa en les dues borses, haurà de fer servir en primer lloc la borsa supramunicipal més antiga fins que perdi la seva vigència.
Regla segona.- L’exercici de les facultats delegades s’ajustarà a les previsions contingudes en la normativa de règim jurídic de sector públic (Llei 40/2015 d’1 d’octubre), de funció pública i de règim local reguladora de la selecció de personal dels ens locals de Catalunya; amb caràcter general al Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, que aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic; al Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre, pel qual s’aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya; al RDL 2/2015, de 23 de octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors, així com a l’acord de condicions de treball i/o al conveni col·lectiu vigent i altra normativa que resulti d’aplicació.
Amb caràcter específic, l’exercici de les facultats delegades s’ajustarà a les previsions contingudes a les bases reguladores de la convocatòria del procés de selecció i a la normativa interna de la Diputació de Barcelona continguda en el Reglament de les relacions electròniques en el marc dels procediments administratius en l’àmbit de Recursos Humans de la Diputació de Barcelona (publicat en el BOPB de 16/05/2019).
Regla tercera.- Les facultats delegades seran exercides pels òrgans de la Diputació de Barcelona de conformitat amb el seu Reglament orgànic, el seu règim de delegació de competències orgàniques i la resta de normativa de caràcter intern.
L'Ajuntament podrà demanar, en qualsevol moment, informació sobre l’estat de tramitació del procés de selecció objecte de delegació i sobre la gestió de la borsa supramunicipal de personal temporal que es constitueixi, i la Diputació de Barcelona haurà de donar resposta el més immediata possible, o en un termini de 3 a 5 dies hàbils si la informació sol·licitada requereix d’un temps de preparació.
Regla quarta.- La Diputació de Barcelona exercirà les facultats delegades amb mitjans tècnics propis a excepció dels supòsits de convocatòries on es requereixin mitjans materials i/o tècnics externs que comportin dotació de recursos complementaris als que ja disposa per al desenvolupament de les seves finalitats. En presència d’aquests recursos complementaris, es podrà fixar una taxa de drets d’examen.
Regla cinquena.- Amb l’acord de delegació, l’Ajuntament acceptarà les condicions proposades per la Diputació de Barcelona, per a l’exercici de la competència de selecció de personal en els termes establerts en aquesta resolució.
Correspondrà a l’Ajuntament aprovar els nomenaments de personal funcionari interí o la contractació de personal laboral temporal de les persones integrants de la borsa supramunicipal proposades per la Diputació de Barcelona.
Regla sisena.- La delegació de les funcions de selecció finalitzarà per les causes següents:
1.Per la pèrdua de la vigència de la delegació que, tal i com estableix la regla primera, es produirà l’endemà de la publicació del decret de constitució de la borsa supramunicipal.
2.L'acord mutu entre l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona.
3.Qualsevol altra causa prevista per la normativa vigent.
Regla setena.- Incidència de la legislació sobre tractament de dades personals.
1. Obligacions generals
a. Les parts s’obliguen a complir el Reglament europeu 2016/679, de 27 d’abril, general de protecció de dades (RGPD) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i de garanties digitals (LOPDGDD).
b. Atesa la titularitat de les dades objecte de tractament, correspon a l'Ajuntament, en tant que responsable del tractament, que delega les funcions de selecció per constituir una borsa de personal temporal, el compliment de les obligacions assenyalades a l’RGPD, a l’LOPDGDD. L’Ajuntament, Responsable del Tractament (RT) en determinar les finalitats i mitjans del mateix, lliurarà i permetrà la recollida a la Diputació de Barcelona del conjunt de dades que es considerin necessàries per a desenvolupar la gestió material delegada, la qual cosa determinarà que la Diputació de Barcelona es constitueixi, en virtut d'aquest Conveni, en Encarregada del Tractament (ET).
c .La Diputació de Barcelona, com a ET, d’acord amb els articles 28 RGPD i 33 de la LOPDGDD, utilitzarà les dades personals de conformitat amb les instruccions de l’Ajuntament, Responsable del Tractament (RT).
2. Obligacions específiques de la Diputació de Barcelona com a Encarregat del Tractament (ET en endavant)
Atès que la realització dels treballs derivats de la delegació de la competència de selecció suposa el tractament de dades personals, de persones identificades o identificables, s’indiquen a continuació les obligacions de l’ET en relació amb el tractament, tal com es preveu a la normativa vigent sobre protecció de dades personals.
a. L’ET utilitzarà les dades personals objecte de tractament només per a la finalitat objecte d’aquesta delegació. En cap cas pot utilitzar les dades personals per a finalitats pròpies.
b. Si l’ET considera que alguna de les instruccions infringeix el RGPD o qualsevol altra disposició en matèria de protecció de dades personals de la Unió o dels estats membres, informarà immediatament l’RT.
c. Si l'ET ha de transferir dades personals a un tercer país o a una organització internacional, en virtut del dret de la Unió o dels estats membres que li sigui aplicable, ha d’informar el responsable d'aquesta exigència legal de manera prèvia, tret que aquest dret ho prohibeixi per raons importants d'interès públic.
d. El personal de l’ET que tingui accés a les dades personals rebudes de l’RT, mantindrà de manera indefinida el deure de secret respecte de les dades personals a les quals hagi tingut accés en virtut d’aquesta delegació.
e. L’ET garantirà que les persones autoritzades per tractar dades personals es comprometen a respectar la confidencialitat i a complir les mesures de seguretat corresponents, a les quals informarà convenientment.
f. L’ET garantirà la formació necessària en matèria de protecció de dades personals de les persones autoritzades per tractar dades personals.
g. S’autoritza a la Diputació de Barcelona la subcontractació d’actuacions vinculades o derivades d’aquesta delegació, prèvia comunicació a l’Ajuntament, responsable del tractament. En aquest cas, l’ET resta obligada a subscriure el corresponent acord de tractament de manera que la subcontractista quedi subjecte a les mateixes condicions (instruccions, obligacions, mesures de seguretat…) i amb els mateixos requisits formals que ella, pel que fa al tractament adequat de les dades personals i a la garantia dels drets de les persones afectades.
h. L’ET facilitarà el dret d’informació en el moment de recollir les dades.
i. L’ET assistirà eventualment l’RT en la resposta a l'exercici dels drets següents:
I. Accés, rectificació, supressió i oposició
II. Limitació del tractament
Si eventualment les persones afectades exerceixin els drets d’accés, rectificació, supressió i oposició i limitació del tractament davant l’ET, aquesta ho comunicarà a l'adreça de correu electrònic del Delegat de Protecció de dades de l’RT. La comunicació es farà juntament, si escau, amb altres informacions que puguin ser rellevants per resoldre la sol·licitud.
j. Notificacions de violacions de la seguretat de les dades personals.
L’ET informarà l’RT, sense dilació indeguda i en qualsevol cas abans del termini màxim de 48 hores, a través del correu electrònic de la persona Delegada de protecció de dades de l’RT, de possibles violacions de la seguretat de les dades personals al seu càrrec de les quals tingui coneixement, juntament amb tota la informació rellevant per documentar i comunicar la incidència.
La notificació no es portarà a terme quan sigui improbable que l’incident constitueixi un risc per als drets i les llibertats de les persones físiques.
Si se’n disposa, cal facilitar, com a mínim, la informació següent:
•Descripció de la naturalesa de la violació de la seguretat de les dades personals, incloses, quan sigui possible, les categories i el nombre aproximat d'interessats afectats i les categories i el nombre aproximat de registres de dades personals afectats.
•Nom i dades de contacte del delegat de protecció de dades o d'un altre punt de contacte en el qual es pugui obtenir més informació.
•Descripció de les possibles conseqüències de la violació de la seguretat de les dades personals.
•Descripció de les mesures adoptades o proposades per posar remei a la violació de la seguretat de les dades personals, incloses, si escau, les mesures adoptades per mitigar els possibles efectes negatius.
Si no és possible facilitar la informació simultàniament, i en la mesura en què no ho sigui, la informació s’ha de facilitar de manera gradual sense dilació indeguda.
k. L’ET donarà suport a l’RT a l’hora de fer les avaluacions d’impacte relatives a la protecció de dades o de fer les consultes prèvies a l'autoritat de control, quan escaigui.
l. L’ET posarà a disposició de l’RT tota la informació necessària per demostrar que compleix les seves obligacions, així com per portar a terme les auditories o les inspeccions que efectuïn el responsable o un altre auditor autoritzat per ell.
m. Sense menyscapte d’adreçar-se a la Gerència de Serveis d’Assistència al Govern Local (GSAGL) o a la Gerència de Serveis de Biblioteques (GSB) per a totes les qüestions no relatives a la protecció de les dades personals, l’ET posa a disposició de l’RT la seva bústia de Compliment Normatiu en Protecció de Dades personals rgpd@diba.cat per a les necessitats de gestió i coordinació de l’esmentat compliment normatiu, i la bústia de la persona Delegada de Protecció de Dades dpd@diba.cat, com a canal preferent per a la comunicació amb la persona Delegada de Protecció de Dades de l’Ajuntament.
n. Un cop finalitzada la vigència de la delegació, llevat renovació del termini temporal de la delegació, l’ET esborrarà les dades existents en els seus equips informàtics. Si aquest fos el cas, l’ET podrà conservar-ne una còpia, amb les dades degudament bloquejades, mentre es puguin derivar responsabilitats de l'execució de la delegació.
3. Obligacions específiques de l’Ajuntament com a Responsable del Tractament (RT en endavant)
a. L’Ajuntament s’obliga a adoptar tots els actes administratius i dur a terme les actuacions que siguin necessàries perquè la Diputació pugui executar el seguit d’activitats en què consisteix la gestió material objecte d’aquesta delegació.
b. L’Ajuntament es compromet a seguir els protocols d’actuació que s’estableixin per la Diputació en aplicació de la normativa o com a conseqüència dels sistemes informàtics o dels processos de treball i metodologia que es defineixin de forma específica per a dur a terme la gestió material objecte d’aquesta delegació.
c. Lliurar i permetre la recollida a la Diputació les dades necessàries per a la correcta realització de competència delegada.
d. Fer una avaluació d’impacte relativa a la protecció de dades personals de les operacions de tractament que ha d’efectuar l’encarregada, solament en el cas que pertoqui.
e. Fer les consultes prèvies que correspongui, solament en el cas que pertoqui.
f. Vetllar, abans i durant tot el tractament, perquè l’encarregada compleixi l’RGPD.
g. Supervisar el tractament, inclosa l’execució d’inspeccions i auditories.
h. Autoritzar L’ET a:
•Dur a terme el tractament fora dels locals del responsable del tractament (únicament pels usuaris o perfils d’usuaris assignats).
•L’entrada i sortida dels suports i documents que continguin dades personals, inclosos els compresos i/o annexes a un missatge electrònic, fora dels locals sota el control del responsable del tractament.
•L’execució dels procediments de recuperació de dades que l’ET es vegi en l’obligació d’executar.
•Comunicar les dades recollides a altres responsables del tractament que hagin subscrit un acord municipal de delegació en els termes que preveu el present Acord plenari de la Diputació.
i. Correspondrà a l’RT la valoració de les possibles violacions de seguretat de les dades personals reportades per l’ET així com la seva notificació a l’APDCAT (quan sigui probable que la violació suposi un risc pels drets i llibertats de les persones físiques) i als interessats (quan sigui probable que suposi un alt risc), segons allò establert als articles 33 i 34 de l’RGPD. Tal com s’indica al subapartat j) de l’apartat 2 d’aquesta clàusula, en cas de violació de seguretat, l’ET facilitarà la informació necessària.
Tercer.- Notificar els acords anteriors a la Diputació de Barcelona, informant que contra aquest acte, que esgota la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu (o davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia) en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la recepció d’aquesta notificació, d’acord amb el que disposa l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.
Prèviament a la interposició del recurs contenciós administratiu, es pot formular requeriment davant l’òrgan que ha dictat l’acte en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la recepció d’aquesta notificació, d’acord amb el que disposa l’article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa. El requeriment s’entendrà rebutjat si no és contestat dins el mes següent a la seva recepció. Si es formula el requeriment previ, el termini per a la interposició del recurs contenciós administratiu es comptarà des del dia següent a aquell en què es rebi la comunicació de l’acord exprés o s’entengui presumptament rebutjat.
Quart.- Comunicar aquests acords a Recursos Humans de l'Ajuntament i a la representació legal dels treballadors.
A Les Franqueses del Vallès, document signat electrònicament al marge.
14. Proposta d'aprovació del reconeixement de compatibilitat per activitat privada d'un empleat públic de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès (expedient 2205/2024).
Primer.- Autoritzar el reconeixement de compatibilitat per activitat privada de la tècnica adscrita a l'Àrea de Comunicació d'aquest Ajuntament, per tal d'exercir activitats privades, amb una dedicació de sis hores setmanals en total i fora de l’horari de treball de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Segon.- Aquesta autorització restarà sense efecte d’acord amb allò que preveu l’article 329 del Decret 214/1990, de 20 de juliol, que aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals, així com l’article 11 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat, pel que fa a la prohibició de compatibilitat en relació a determinar supòsits i en concret en els supòsits següents:
a) Si l’activitat privada impedís o menyscabés l’estricte compliment dels deures o comprometés la seva imparcialitat o independència.
b) Si l’activitat privada tingués alguna relació amb els assumptes que la persona conegui per raó del càrrec.
c) Si la dedicació horària coincidís amb la jornada laboral.
Tercer.- Aquesta compatibilitat per exercir l'activitat privada requereix l'estricte compliment de tots i cadascun dels enunciats i condicionants recollits en l'apartat de Fonaments legals i en l'informe jurídic emès per Secretaria.
Quart.- Posar en coneixement d’aquesta Corporació, per part de la interessada, de qualsevol modificació que es produeixi en les condicions de la segona activitat declarada.
Cinquè.- Els reconeixements de compatibilitat resten automàticament sense efecte en cas de canvi de lloc en el sector públic o de modificació de les condicions del lloc de treball, així com qualsevol canvi en el contingut de les tasques i funcions del lloc de treball que pugui comportar conflicte d'interessos entre activitat pública i privada en els àmbits concrets descrits. En qualsevol cas, la compatibilitat queda supeditada a les necessitats del servei, tant en l'actual règim de jornada i horari que té assignats el funcionari, com en les condicions que pugui tenir en un futur.
Sisè.- Notificar el present acord a la persona interessada.
15. Proposta d'aprovació del reconeixement de compatibilitat per activitat privada d'un empleat públic de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès (expedient 9307/2024).
Primer.- Autoritzar el reconeixement de compatibilitat per activitat privada de la psicòloga del Servei SIAD adscrit a l'àrea de Feminisme i Igualtat d'aquest Ajuntament, per tal d'exercir activitats privades a compte propi, amb una dedicació d'un màxim de quatre hores setmanals en total i fora de l’horari de treball de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
16. Proposta d'aprovació del reconeixement de compatibilitat per activitat privada d'un empleat públic de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès (expedient 1487/2025).
Primer.- Autoritzar el reconeixement de compatibilitat per activitat privada del tècnic mitjà de Medi Ambient adscrit a l'àrea d'Obres, Serveis i Mobilitat d'aquest Ajuntament, per tal d'exercir activitats privades, amb una dedicació d'un màxim de dues hores i mitja setmanals en total i fora de l’horari de treball de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Quart.- Posar en coneixement d’aquesta Corporació, per part de l'interessat, de qualsevol modificació que es produeixi en les condicions de la segona activitat declarada.
17. Moció que presenten els grups municipals Imagina-Esquerra-Acord Municipal i Sumem per les Franqueses, i aprovada per Junta de Portaveus en sessió del dia 20 de febrer de 2025, de suport a la Plataforma "Salvem l'R2 Nord" i les seves demandes.
1.- Acorda l’adhesió de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès a la Plataforma ciutadana i veïnal “Salvem l’R2 Nord” i als objectius del seu Manifest de constitució.
2.- Ofereix el suport municipal a les activitats d’aquesta plataforma dins les disponibilitats pressupostàries i de recursos municipals, i el compromís de facilitar la interlocució amb els principals agents del servei de Rodalies.
3.- I es compromet a fer arribar aquests acords al Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, a l’operadora del servei RENFE i a l’administrador d’infraestructures ferroviàries ADIF, tot demanant-los que facilitin les dades de funcionament del servei a la línia R2 Nord en els darrers anys, per poder analitzar-les i posar-les a disposició de la Plataforma i de la ciutadania.
MOCIÓ APROVADA PER UNANIMITAT