Acords del ple municipal ordinari del mes de desembre de 2024

Dijous, 19 de desembre de 2024

Celebrat a Can Ribas el 19 de desembre de 2024

1. Aprovació de les actes de les sessions anteriors.

2. Presa de possessió del senyor Enric Garriga Giol com a regidor de la Corporació en representació del grup municipal Junts per les Franqueses (JxLF).

3. Presa de possessió de l a senyor a Sandra Garcia Alcedo com a regidor a de la Corporació en representació del grup municipal Junts per les Franqueses JxLF)

4. Donar compte de les resolucions dictades per l'Alcalde i els/les regidors/es delegats/des de l'Alcaldia números 2024 2 910 a 2024 3205 corresponents al període comprès entre els dies 1 i 30 de novembre de 2024

5. Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local números JGL/2024/ 4 7 a JGL/2024/ 51 que corresponen a les sessions pel període comprès entre els dies 1 i 30 de novembre de 2024

6. Donar compte del Decret número 2024 3259, de data 4 de desembre, en què es re sol delegar l'exercici de les atri bucions de l'Alcaldia per al període comprès entre els dies 6 i 8 de desembre de 2024

7. Proposta d'aprovació inicial de la declaració de bé d'interès local del conjunt històric de l'Aeròdrom Militar de Llerona.

Primer.- Aprovar inicialment la declaració de bé d'interès local del conjunt històric de l’Aeròdrom Militar de Llerona, de conformitat amb la descripció i dades que consten en l'informe redactat per les tècniques de la regidoria d’aquest ajuntament i l’historiador David Gesalí.

Segon.- Sol·licitar la inscripció en el Catàleg del Patrimoni Cultural Català del conjunt històric de l’Aeròdrom Militar de Llerona.

Tercer.- Sotmetre l'expedient a un període d'informació pública pel termini d'un mes, a comptar des de l'endemà a la publicació d'un anunci en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en el Tauler d'anuncis de la Corporació local, amb la finalitat que es puguin formular les reclamacions i observacions que es considerin oportunes.

Quart.- En cas de no presentar-se al·legacions, reclamacions ni observacions al respecte, s'entendrà aprovada definitivament la declaració de BCIL, sense necessitat d'ulterior acord, i procedint-se a comunicar-ho en el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, junt amb tota la documentació que conté l'expedient, als efectes de la seva inscripció en el Catàleg del Patrimoni Cultural Català.

Cinquè.- Donar tràmit d'audiència a les persones propietàries en l'expedient per termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la seva notificació, als efectes que puguin al·legar allò que estimin oportú pels seus interessos. Aquest és un acte administratiu de tràmit no qualificat que no finalitza la via administrativa i, per tant, no és susceptible de recurs, això sense perjudici que pugueu exercitar el que estimeu procedent, de conformitat amb el que disposa l’article 40.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

Sisè.- Delegar en la Junta de Govern Local, tan àmpliament com sigui possible, per al compliment i execució dels acords esmentats, així com aquells derivats del mateix, inclosa l'esmena d'errades que pugui contenir el mateix.

Setè.- Facultar al Regidor de Memòria Democràtica i Patrimoni d'aquest Ajuntament per tal de signar els documents que es requereixin en compliment d'aquests acords.

Vuitè.- Difondre el contingut d'aquesta resolució a la seu electrònica i en el Portal de Transparència municipal.

A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC - AM / SPLF-C / SAL-CUP-AMUNT

EN CONTRA: --

ABSTENCIONS: JUNTS-CM

8. Proposta d’incoació de l’expedient per a l’aprovació de la modificació del contracte per a les obres d’urbanització del sector N, al terme municipal de les Franqueses del Vallès.

Primer. Incoar l’expedient de modificació del contracte de les obres d’urbanització del sector N, formalitzat amb la UTE BIGAS GRUP, SLU – BARNASFALT, SA

Segon. Tramitar el procediment addient, de conformitat amb la normativa de contractació dels ens públics, per tal d’adjudicar el contracte per a la redacció de la modificació del projecte d’urbanització del sector N, al terme municipal de les Franqueses del Vallès.

Tercer. Ordenar a la UTE BIGAS GRUP, SLU – BARNASFALT, SA la continuació de l’execució de les obres adjudicades tenint en compte els greus perjudicis que pot causar per a l’interès públic la suspensió temporal de les mateixes.

Quart.- Delegar en la Junta de Govern Local la realització dels tràmits necessaris per tramitar la modificació del contracte de les obres d'urbanització del sector N

Cinquè.- Notificar aquests acords als interessats en l’expedient.

A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC - AM / SPLF-C

EN CONTRA: SAL-CUP-AMUNT

ABSTENCIONS:  JUNTS-CM

9. Proposta d'aprovació de la primera pròrroga anual del contracte de gestió del servei públic de la recollida d'escombraries i de la neteja viària de les Franqueses del Vallès adjudicat a l'empresa Serveis Reunits, S.A.

Primer.- Aprovar la primera pròrroga anual del contracte de gestió del servei públic de la recollida d'escombraries i de la neteja viària de les Franqueses del Vallès prevista en la clàusula tercera del Plec de clàusules administratives particulars, pel període comprès entre el dia 1 d'abril de 2025 i el dia 31 de març de 2026.

Segon.- Donar tràmit d'audiència a l'empresa SERVEIS REUNITS, S.A. per termini de deu dies hàbils a comptar de l'endemà a la notificació d'aquesta resolució, als efectes que pugui al·legar allò que estimi oportú pels seus interessos.

Tercer.- Deixar sense efecte l’autorització i disposició de la despesa aprovada per acord de ple municipal en sessió ordinària de data 29 de febrer de 2024, atès que ara es formalitza la pròrroga per tot l’any 2025, i que es relacionen tot seguit:

Aplicació pressupostària     Número operació        import

05 1621 227001        920249000017        43.327,40 €

05 1621 227001        920239000293        199.625,22 €

05 1631 2270010        920239000294        269.814,66

Quart.- Autoritzar i disposar la despesa amb càrrec a les següents aplicacions pressupostàries del Pressupost General de l'Ajuntament, per tota l’anualitat de 2025 i per 3 mesos de l’anualitat de 2026, en els termes els quals s'indiquen a continuació:

ANUALITAT    DESCRIPCIÓ    APLICACIÓ PRESSUPOST        IMPORT

2025    SERVEI DE NETEJA VIÀRIA        05 1631 2270010    1.082.553,04 €

2026    SERVEI DE NETEJA VIÀRIA        05 1631 2270010        270.638,25 €

2025    SERVEI DE RECOLLIDA RMO    05 1621 227001        838.533,88 €

2026     SERVEI DE RECOLLIDA RMO    05 1621 227001        209.633,46 €

Cinquè.- Aprovar la liquidació número 2409000695 per import de 13,55 euros, a càrrec de l'adjudicatària SERVEIS REUNITS, S.A., corresponent als drets i taxes en concepte de tramitació de pròrroga del contracte, d’acord amb allò que disposa la vigent Ordenança Fiscal núm. 6 d’aquest Ajuntament.

Sisè.- Delegar en la Junta de Govern Local, tan àmpliament com sigui possible, per al compliment i execució dels acords esmentats, així com aquells derivats del mateix, inclosa l'esmena d'errades que pugui contenir el mateix.

Setè.- Facultar a la Regidora d'Obres, Serveis i Mobilitat per tal de signar els documents que es requereixin en compliment d'aquests acords.

Vuitè.- Disposar que es comuniquin les dades bàsiques d'aquest contracte al Registre Públic de Contractes, de conformitat amb allò que disposa l'article 346 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

Novè.- Publicar el present acord en el perfil del contractant d'aquest Ajuntament, que s'allotja a la plataforma de Contractació del Sector Públic.

Desè.- Notificar aquests acords a la representació legal de l'empresa SERVEIS REUNITS, S.A., adjudicatària del contracte de gestió del servei públic de la recollida d'escombraries i de la neteja viària de les Franqueses del Vallès, tot informant-li que contra aquest acte administratiu, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.

Alternativament i de forma potestativa es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució d’aquest recurs serà d’un mes de conformitat amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a comptar des de la data de presentació del recurs en el registre electrònic o òrgan competent per a la seva tramitació.

Contra la resolució del recurs de reposició o la desestimació presumpta del mateix, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, de conformitat amb l’article 8.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa en el termini màxim de dos mesos a comptar des de l’endemà de la seva notificació o en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l’endemà de la desestimació presumpta del recurs interposat.

També es podrà interposar qualsevol altre recurs o reclamació, que consideri oportú, en defensa dels seus interessos.

A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC - AM / SPLF-C

EN CONTRA: SAL-CUP-AMUNT

ABSTENCIONS: JUNTS-CM

10. Proposta d ’aprovació de la renúncia de l ’Ajuntament de les Franqueses del Vallès a l’adhesió a la Red de Ciudades por la Bicicleta (RCxB)

Primer.- Aprovar la renúncia de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès a l’adhesió a la Red de Ciudades por la Bicicleta (RCxB).

Segon.- Comunicar aquests acords a la Red de Ciudades por la Bicicleta (RCxB)

APROVAT PER UNANIMITAT

11. Proposta d’aprovació de l ’adhesió de l ’Ajuntament de les Franqueses del Vallès a l ’Associació de Municipis i Entitats per l ’Aigua Pública (AMAP)

Primer.- Aprovar l’adhesió de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès com a membre de ple dret a l’Associació de Municipis i Entitats per a l’Aigua Pública (AMAP).

Segon.- Ratificar l’aprovació dels Estatus que regeixen l’esmentada Associació.

Tercer.- Designar a la Sra. Marta Sánchez Jiménez, regidora de l’àrea d’obres, serveis i mobilitat com a representant titular i a la Sra. Marta Reche Lavado, regidora d’hisenda, comunicació, processos estratègics i promoció econòmica (dinamització econòmica, activitats i fires),  com a representant substitut de la Corporació, en els òrgans de govern de l’Associació que corresponguin.

Quart.- Facultar a l’Alcalde de la corporació local o, per delegació seva, a la regidora de l’àrea d’obres, serveis i mobilitat, per  a la signatura dels documents que siguin necessaris.

Cinquè.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local l’adopció dels acords i/o resolucions necessaris per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d’errades materials o de fet que es puguin produir, així com per l’aprovació de les corresponents liquidacions definitives que resultin de l’exercici o addendes econòmiques que escaiguin a raó d’ajust de les obligacions econòmiques establertes a les parts, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.

Sisè.- Notificar aquests acords a l’Associació de Municipis i Entitats per a l’Aigua Pública.

A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC - AM / SPLF-C

EN CONTRA: JUNTS-CM / SAL-CUP-AMUNT

ABSTENCIONS: --

12. Proposta d’aprovació del contingut i l a signatura del conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal per a l’execució del projecte conjunt TTT cadena de valor dels negocis de l’alimentació del VOr en el marc del programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024 2026 (TTT)

Primer.- Aprovar el contingut i la signatura del conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal per a l’execució del projecte conjunt TTT Cadena de valor dels negocis de l’alimentació del Vor en el marc del Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026, d’acord amb el redactat següent:

“REUNITS

D’una part, el senyor Emiliano Cordero Soria, president del Consell Comarcal, assistit per la secretària accidental de la corporació, la senyora Núria Caellas i Puig.

I de l’altra, el/la senyor/a ________________, alcalde/alcaldessa de l’Ajuntament de/d’ ___________________, assistit/assistida pel/per la secretari/secretària de la corporació, el/la senyor/a ______________.

INTERVENEN

El president del Consell Comarcal en virtut del que disposa l’article 13 del Text refós de la Llei de l’organització comarcal de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 4/2003, de 4 de novembre.

L’alcalde/alcaldessa en virtut del que disposa l’article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local i l’article 53.1 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril.

El secretari i la secretària /Els secretaris també per raó del càrrec i per donar fe de l’acte, d’acord amb l’article 2 i 3 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d’administració local amb habilitació de caràcter nacional.

Les parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per atorgar aquest document , i

EXPOSEN

1\. El 21 de març de 2024, la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona adoptà l’acord núm. 106/24, d’aprovació del Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026 (exp. núm. 2024/0006318), publicat al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de 25 de març de 2024, per raó del qual s’aprova el programa, el règim regulador i la convocatòria per a la concessió dels ajuts en el marc del programa. 

2\. El Règim regulador del Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026, en endavant el RÈGIM REGULADOR, estableix a l’article 1.2 que l’objectiu general del Programa és donar suport al finançament de projectes que contribueixen a la inserció laboral de persones en llocs de treball que s’estan transformant tecnològicament d’acord amb les necessitats de les empreses i amb una estratègia basada en la identificació dels reptes i oportunitats definits a l’anàlisi i mapeig de les empreses de la cadena de valor de negocis seleccionada. 

3\. L’article 1.3 del RÈGIM REGULADOR estableix que els objectius específics són:

​ Contribuir a l’actualització competencial dels perfils laborals i a la requalificació professional de les persones, d'acord amb les necessitats de les empreses de la cadena de valor de negocis objecte d'intervenció, tot fent èmfasi en les competències tecnològiques vinculades a l’evolució del mercat de treball.

​ Promoure aliances i/o compromisos institucionals, tant d'àmbit públic i privat, per alinear i optimitzar l’impacte d’iniciatives locals.

​ Afavorir la millora de la competitivitat empresarial, tot posant el focus en cadenes de valor de negocis presents al territori en què les tecnologies 4.0 siguin clau.

​ Treballar activament per a la igualtat d’oportunitats en el mercat laboral i fomentar la inserció laboral de les dones en ocupacions i/o en activitats dels àmbits de la enginyeria i la tecnologia en què estiguin infrarepresentades.

4\. L’article 2 del RÈGIM REGULADOR disposa que els destinataris del Programa són els ajuntaments, els consells comarcals, les mancomunitats de municipis i els consorcis adscrits a un ens local de la província de Barcelona.

5\. Els ajuntaments de Canovelles, Cardedeu, les Franqueses del Vallès, la Garriga, Lliçà de Vall, Llinars del Vallès, Parets del Vallès, Sant Feliu de Codines, Santa Eulàlia de Ronçana, Vilanova del Vallès i l’entitat pública empresarial Granollers Mercat, mitjançant el Consell Comarcal del Vallès Oriental, s’han adherit al projecte conjunt TTT Cadena de valor dels negocis de l'alimentació del VOr en el marc del Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026. 

6\. El 20 de maig de 2024, mitjançant el Decret de Presidència núm. 2024PRES000364, s’aprovà sol·licitar una subvenció de 300.000 euros en el marc del Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026 de la Diputació de Barcelona, per a l’execució del projecte, d’acord amb el detall següent: 

(...)

7\. El 25 de juliol de 2024, la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, ha aprovat l’acord núm. 428/2024, de resolució del procediment de concessió dels ajuts del Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026, en què s’atorga al CONSELL COMARCAL un import total concedit de 210.000 euros pel projecte TTT Cadena de valor dels negocis de l'alimentació del VOr, distribuït en 35.000 euros per a l’any 2024, 70.000 euros per a l’any 2025 i 105.000 euros per a l’any 2026.  Aquest acord s’ha publicat en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona el 29 de juliol de 2024. 

8\. El 31 d’octubre de 2024, s’ha publicat en el portal de tramitació PMT de la Diputació de Barcelona,  núm. registre PMT 202420165886, la comunicació general següent: 

“En relació amb els dubtes sorgits pel que fa al cost total del projecte, a efectes de justificació de despeses, dels diferents projectes inclosos al Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026, us fem avinent el següent:

1. Que mitjançant aquest ajut es concedeix una subvenció que representa el 75% de l’import de la despesa elegible a justificar.

2. Que, d'acord amb el que consta a l'informe tècnic incorporat a l'expedient amb relació al règim regulador de l'ajut: "el cost total haurà de ser d'un import mínim equivalent al quocient de l'import de l'ajut finalment atorgat pel coeficient 0,75. Per a un cost total justificat inferior, s'haurà d'informar de l'ajust del projecte i l'ajut es regularitzarà a la baixa reduint-la proporcionalment a l'efecte de mantenir el percentatge de cofinançament previst."

En aquest context, el CONSELL COMARCAL i l’Ajuntament de __________________, en endavant  l’AJUNTAMENT, tenen interès a subscriure aquest conveni per a regular la relació, la participació, les obligacions, la coordinació i la cooperació d’ambdues institucions per a l’execució del projecte conjunt TTT Cadena de valor dels negocis de l'alimentació del VOr del Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026, en el marc de la corresponent convocatòria de la Diputació de Barcelona, que subjecten en les següents

CONSIDERACIONS JURÍDIQUES

1\. L’acord núm. 106/24 de la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, de 21 de març de 2024, d’aprovació del Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026 (exp. núm. 2024/0006318), publicat al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de 25 de març de 2024, per raó del qual s’aprova el programa, el seu règim regulador i la convocatòria per a la concessió dels ajuts en el marc del programa. 

2\. El Règim regulador del Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026, en endavant el RÈGIM REGULADOR, estableix a l’article 1.2 que l’objectiu general del Programa és donar suport al finançament de projectes que contribueixen a la inserció laboral de persones en llocs de treball que s’estan transformant tecnològicament d’acord amb les necessitats de les empreses i amb una estratègia basada en la identificació dels reptes i oportunitats definits a l’anàlisi i mapeig de les empreses de la cadena de valor de negocis seleccionada.

3\. L’Ordenança general de subvencions de la Diputació de Barcelona publicada el 9 de maig de 2017 al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. 

4\. L’acord de la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona núm. 428/2024, de 25 de juliol, de resolució del procediment de concessió dels ajuts del Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026, en què s’atorga al CONSELL COMARCAL un import total concedit de 210.000 euros pel projecte TTT Cadena de valor dels negocis de l'alimentació del VOr, distribuït en 35.000 euros per a l’any 2024, 70.000 euros per a l’any 2025 i 105.000 euros per a l’any 2026.  Aquest acord s’ha publicat en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona el 29 de juliol de 2024. 

5\. L’epígraf a) de l’article 25 del Decret legislatiu 4/2003, de 4 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'organització comarcal de Catalunya preveu que correspon a la comarca l’exercici de les competències que li atribueix aquesta Llei en matèria de cooperació, assessorament i coordinació dels ajuntaments. Així mateix, l’epígraf c) d’aquest article, preveu com a competència de la comarca aquelles que li deleguin o encarreguin de gestionar l’Administració de la Generalitat i els municipis. 

6\. L’article 25.2 del Decret legislatiu 4/2003, de 4 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'organització comarcal de Catalunya, preveu que en l’àmbit de les seves competències, la comarca pot prestar serveis d’acord amb els requisits que estableix la pròpia llei.

7\. L’article 28.2 del Decret legislatiu 4/2003, de 4 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'organització comarcal de Catalunya, disposa que en tot cas, la comarca ha d’exercir les funcions d’assistència i cooperació que li corresponen tenint en compte les necessitats dels diferents municipis, tant pel que fa al nombre d’habitants com a la situació geogràfica o a llur tipologia quant a l’activitat econòmica predominant. 

8\. L’article 108.3 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya per raó del qual les administracions públiques de Catalunya poden subscriure convenis i protocols amb altres administracions públiques i amb els organismes i entitats públiques dependents o vinculats a aquestes, en l’àmbit de les competències respectives i per a la consecució de finalitats d’interès comú.

9\. Els articles 47 a 53 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic,pel que fa al règim jurídic dels convenis.

10\. L’article 303 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, preveu que pel conveni s’estableix una relació de cooperació consensuada entre ens locals o entre aquests i altres administracions públiques, per a la prestació de serveis o per al desenvolupament de les competències legalment atribuïdes, en la satisfacció dels quals tinguin un interès comú.

D’acord amb les manifestacions exposades, les parts expressen la seva voluntat d’establir aquest conveni de col·laboració que subjecten als següents

PACTES

Primer. Objecte i objectius

1\. Aquest conveni té per objecte establir la relació, la participació, les obligacions, la coordinació i la cooperació entre el CONSELL COMARCAL i l’AJUNTAMENT per a l’execució del projecte conjunt TTT Cadena de valor dels negocis de l'alimentació del VOr, en endavant el PROJECTE, en el marc del Programa específic Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026 de la Diputació de Barcelona. 

2\. Els objectius del PROJECTE són els següents: 

a) Actualitzar i millorar les competències i la qualificació professional de les persones a partir dels reptes estratègics de les empreses de la cadena de valor, especialment en aquells àmbits en què la transformació tecnològica és clau. 

Aquest objectiu general té alhora els objectius específics següents:

i. Sensibilitzar les persones al voltant de les tecnologies clau que han d’incorporar les empreses de la cadena de valor per a assolir els reptes estratègics.

ii. Fomentar l’adquisició de competències i coneixements per part de les persones en les matèries relacionades amb les tecnologies 4.0 que tenen un impacte a les empreses de la cadena de valor.

iii. Actualitzar les competències en la incorporació i ús de tecnologies 4.0 en les persones en actiu en les empreses.

b) Reforçar la posició competitiva de les empreses de la cadena de valor, acompanyant-les en l’actualització i desenvolupament dels reptes estratègics que els requereix el negoci, i aprofundint en les tecnologies 4.0 que són clau per a assolir-los.

Aquest objectiu general té alhora els objectius específics següents:

i. Actualitzar l’anàlisi i la diagnosi de les empreses de la cadena de valor, identificant els principals canvis al negoci i els reptes estratègics que comporten per a les empreses.

ii. Identificar i prioritzar els reptes en els quals les tecnologies 4.0 serà clau i determinar els àmbits en què les empreses haurien d’incorporar-les.

iii. Determinar les necessitats de formació en talent i preparació dins les organitzacions per a la incorporació de les tecnologies 4.0 i la consecució dels reptes estratègics identificats.

iv. Elaborar un pla d’acció que serveixi per a desenvolupar els reptes identificats, a implementar tant en el marc del programa TTT com a altres possibles programes o convocatòries que es puguin valorar.

v. Implementar accions dirigides al conjunt de la cadena de valor que serveixin per a capacitar les empreses en el desenvolupament dels reptes estratègics identificats, a partir de la incorporació de tecnologies 4.0.

vi. Implementar accions de diagnosi, assessorament i pla d'acció individual a les empreses per a la incorporació de tecnologies 4.0.

c) Alinear agents d'entorn del territori en la definició d'accions i en l'acompanyament necessari a les empreses per al desenvolupament dels reptes identificats.

Aquest objectiu general té alhora els objectius específics següents:

i. Fer partícips a les entitats de l'entorn en tot el desenvolupament del projecte, des de la fase d'anàlisi i diagnosi, fins a la definició i execució de les accions.

ii. Treballar amb les entitats d'entorn en el desplegament i la implementació de les accions acordades.

Segon. Obligacions del CONSELL COMARCAL

El CONSELL COMARCAL s’obliga a:

1\. Executar el PROJECTE conjuntament amb l’AJUNTAMENT i els altres ens participants mitjançant la realització de l’activitat o adopció del comportament que fonamenta la concessió de l’ajut, de conformitat amb els principis de bona administració, bona fe i presumpció de legalitat.

2\. Col·laborar en la selecció de les persones destinatàries del PROJECTE conjuntament amb l’AJUNTAMENT, d’acord amb els paràmetres que estableixi la Comissió de seguiment.  

3\. Disposar d’una assegurança de responsabilitat civil i d’accidents que cobreixi a totes les persones que participin en les diferents accions que facin durant el PROJECTE. 

En cas que s’efectuï formació pràctica en centres de treball s’haurà de contractar una assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys i incidències que puguin produir-se en el desenvolupament de les pràctiques i una assegurança d’accidents col·lectius d’ensenyament, que cobreixi els accidents que pugui patir l’alumnat  a les hores de pràctiques en els centres de treball i als trajectes “in itinere”.

A la pòlissa haurà de constar el nom del projecte, del curs, si escau, i el nombre d’alumnes assegurats.

4\. Adscriure el personal tècnic i/o de suport propi necessari per tal d’assegurar el correcte desenvolupament del PROJECTE.

5\. Disposar d’un tècnic de gestió que faci la coordinació de l’execució del PROJECTE.  

6\. Assumir la part de finançament que preveu el règim econòmic d’aquest conveni.

7\. Tramitar la justificació de l’ajut d’acord amb allò establert el RÈGIM REGULADOR i en els terminis que s’hi preveu.

8\. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, verificació i control financer de la Intervenció General de la Diputació de Barcelona o del centre gestor de l’ajut, i aportar tota la informació que els sigui requerida amb relació a l’ajut concedit.

9\. Lliurar a la Diputació de Barcelona un exemplar dels materials i productes derivats de l’execució del projecte (metodologies, materials audiovisuals i didàctics, protocols, eines de difusió, etc..), amb possibilitat de difondre a la resta d’entitats beneficiàries.

10\. Facilitar periòdicament informació a la Diputació de Barcelona d’acord amb el sistema de seguiment i avaluació del conjunt del programa que estableixi per dur a terme el seguiment de l’execució dels projectes i la informació que aquests efectes li traslladi l’AJUNTAMENT. 

11\. Analitzar el grau de maduresa en competències digitals adquirit per les persones participants als projecte: per mesurar l’impacte del projecte en la millora competencial de les persones, els i les participants hauran de realitzar, a l’inici i al final de la seva participació en el projecte, un test pràctic d’avaluació de competències digitals segons el model DigComp de la Unió Europea, orientat a l’afrontament de reptes i a la resolució de situacions inspirades en la vida real.

12\. Valorar el grau de satisfacció dels participants, persones, empreses, agents i personal tècnic, mitjançant el model d’enquesta que faciliti la Diputació de Barcelona. 

13\. Tramitar per escrit davant de la Diputació de Barcelona qualsevol sol·licitud de modificació del PROJECTE, de contingut tècnic o econòmic, sens perjudici de la resolució que se’n faci per aquest organisme, prèvia validació de la Comissió de seguiment d’aquest conveni. 

14\. Seguir les instruccions que estableixi, en temps i forma, la Diputació de Barcelona i d'acord amb aquestes, proporcionar la informació i documentació necessària per a realitzar el seguiment tècnic i econòmic del PROJECTE en la forma i terminis establerts, i tot allò que es pugui requerir.

15\. Tenir a disposició de la Diputació de Barcelona la documentació justificativa de les despeses de contractació externa consistents en subministraments o prestació de serveis, independentment de l’import d’adjudicació, si és el cas. 

16\. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels ajuts rebuts per un període no inferior als sis anys, comptadors des de la finalització del termini de presentació de les justificacions.

17\. Incloure la marca de la Diputació de Barcelona en un lloc preferent, d’acord amb les normes disponibles a la Seu Electrònica de la Diputació, i el logotip del projecte TTT, en l’execució del PROJECTE i la difusió de l’ajut, en la documentació impresa i en cartells o mitjans electrònics i audiovisuals. 

18\. Tractar les dades de caràcter personal que s’obtinguin per raó d’aquest PROJECTE d’acord amb les previsions de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades).

19\. Convocar i promoure el funcionament de la Comissió de seguiment.

20\. Complir totes les altres obligacions que resultin d’aquest conveni.  

Tercer. Obligacions de l’AJUNTAMENT

L’AJUNTAMENT s’obliga a:

1\. Executar el PROJECTE conjuntament amb el CONSELL COMARCAL i els altres ens participants mitjançant la realització de l’activitat o adopció del comportament que fonamenta la concessió de l’ajut, de conformitat amb els principis de bona administració, bona fe i presumpció de legalitat. 

2\. Col·laborar amb el CONSELL COMARCAL en la selecció i derivació de les persones destinatàries del PROJECTE, d’acord amb els paràmetres que estableixi la Comissió de seguiment.  

3\. Col·laborar amb el CONSELL COMARCAL en la derivació d’empreses participants, d’acord amb els paràmetres que estableixi la Comissió de seguiment.  

4\. Col·laborar amb el CONSELL COMARCAL en les visites que es facin a les empreses destinatàries de llur municipi. 

5\. Assumir la part de finançament que preveu el règim econòmic d’aquest conveni.

6\. Incorporar i/o adscriure el personal tècnic i/o de suport propi necessari per tal d’assegurar el correcte desenvolupament del PROJECTE.

7\. Incloure la marca de la Diputació de Barcelona en un lloc preferent, d’acord amb les normes disponibles a la Seu Electrònica de la Diputació, i el logotip del projecte TTT, en l’execució del PROJECTE i la difusió de l’ajut, en la documentació impresa i en cartells o mitjans electrònics i audiovisuals. 

8\. Difondre el PROJECTE a les empreses de la cadena de valor dels negocis de l’alimentació i persones destinatàries de llur municipi en col·laboració amb el CONSELL COMARCAL. 

9\. Notificar al CONSELL COMARCAL qualsevol proposta de modificació del PROJECTE, de contingut tècnic o econòmic, a l’efecte que el CONSELL COMARCAL pugui tramitar la proposta de modificació davant de la Diputació de Barcelona, prèvia validació de la Comissió de seguiment d’aquest conveni. 

10\. Rescabalar al CONSELL COMARCAL de totes les quantitats de les quals aquest hagi de fer front com a conseqüència de canvis no comunicats per l’AJUNTAMENT o que no hagin estat acceptats per la Diputació de Barcelona en relació amb l’epígraf precedent.

11\. Col·laborar i participar amb el CONSELL COMARCAL en tot allò que se’l requereixi en relació amb la realització del PROJECTE i informar de les incidències que hi pugui haver. 

12\. Lliurar al CONSELL COMARCAL, si és el cas, un exemplar dels materials i productes derivats de l’execució del projecte (metodologies, materials audiovisuals i didàctics, protocols, eines de difusió, etc..), amb possibilitat de difondre a la resta d’entitats beneficiàries.

13\. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels ajuts rebuts per un període no inferior als sis anys, comptadors des de la finalització del termini de presentació de les justificacions a càrrec del CONSELL COMARCAL.

14\. Comunicar al CONSELL COMARCAL la petició i/o obtenció de qualsevol subvenció pública concurrent que no s’hagi declarat prèviament a la sol·licitud de l’ajut i s’hagi obtingut amb posterioritat a l’atorgament de l’ajut de la Diputació de Barcelona. 

15\. Facilitar periòdicament informació al CONSELL COMARCAL, d’acord amb el sistema de seguiment i avaluació del conjunt del programa que estableixi la Diputació de Barcelona per dur a terme el seguiment de l’execució dels projectes, en els terminis que li indiqui el CONSELL COMARCAL. 

16\. Registrar la informació sobre els beneficiaris dels projectes: cal identificar i registrar l’activitat realitzada amb les empreses i els participants del projecte a l’aplicació XALOC de la Diputació de Barcelona.  

17\. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, verificació i control financer de la Intervenció General de la Diputació de Barcelona o del centre gestor de l’ajut, i aportar tota la informació que els sigui requerida amb relació a l’ajut concedit.

18\. Col·laborar i facilitar la documentació requerida i que li correspongui en virtut de les obligacions que l’AJUNTAMENT assumeix en aquest conveni durant l’exercici de les funcions de control i verificació del CONSELL COMARCAL i de l’autoritat d’auditoria de la Diputació de Barcelona o qualsevol altre que correspongui. 

19\. Tractar les dades de caràcter personal que s’obtinguin per raó d’aquest PROJECTE d’acord amb les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, el reglament que la desenvolupa, aprovat mitjançant el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, i el RÈGIM REGULADOR. 

20\. Adequar la seva activitat als principis ètics i a les regles de conducta que permetin assegurar el compliment dels principis d’igualtat, d’objectivitat i de transparència d’acord amb allò establert a l’article 6.2 de l’Ordenança general de subvencions de la Diputació de Barcelona publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de 9 de maig de 2017, i en especial: 

i. Facilitar la informació establerta per la Llei 19/2014, de 29 desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i qualssevol d’altra que li sigui requerida d’acord amb la normativa vigent. 

ii. Comunicar al CONSELL COMARCAL les possibles situacions de conflicte d’interessos o d’altres anàlogues de les que tingui coneixement que afectin directament o indirecta a la subvenció atorgada per la Diputació de Barcelona i puguin posar en risc l’interès públic. 

iii. Abstenir-se de realitzar, fomentar, proposar o promoure qualsevol mena de pràctica corrupta que afecti o pugui afectar la relació subvencional en els termes previstos en el Codi Penal. 

21\. Cedir totes aquelles dades necessàries al CONSELL COMARCAL d’acord amb la normativa de protecció de dades per a l’execució de les accions i la seva justificació. 

22\. Tenir a disposició del CONSELL COMARCAL i de la Diputació de Barcelona la documentació justificativa de les despeses del PROJECTE en relació amb les obligacions assumides en aquest conveni.

23\. Entregar al CONSELL COMARCAL la justificació de les actuacions que correspongui a l’AJUNTAMENT amb la documentació que s’escaigui, d’acord amb el model de memòria justificativa que defineixi el CONSELL COMARCAL o la Diputació de Barcelona i en els terminis que indiqui el CONSELL COMARCAL, per tal que el CONSELL COMARCAL pugui tramitar-ne la justificació pertinent a l’òrgan concedent, 

24\. Participar en la Comissió de seguiment que preveu aquest conveni.

25\. Complir totes les altres obligacions que resultin d’aquest conveni.

Quart. Règim econòmic

1\. El percentatge de finançament del CONSELL COMARCAL, de l’AJUNTAMENT i de la resta d’ens executors, en relació amb el PROJECTE, és el següent: 

(...)

Ajuntament de les Franqueses del Vallès, cofinançament 8,15%

import total 5.705€, % execució sobre el Total del projecte 2,05%

2\. L’import de la subvenció atorgat al CONSELL COMARCAL per raó de l’acord núm. 428/2024, de 25 de juliol de 2024, de la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona és de 210.000 euros. La totalitat de l’import atorgat per raó de la subvenció es destina a cobrir l’execució de despesa del CONSELL COMARCAL. L’AJUNTAMENT no rep cap import per raó d’aquest conveni. 

3\. Un cop s’hagi justificat la totalitat de la subvenció i la Diputació de Barcelona l’hagi aprovat, el CONSELL COMARCAL, en el termini de dos mesos, aprova la liquidació del conveni amb els ajuntaments participants i Ia notifica a l’AJUNTAMENT. 

Cinquè. Retorn de quantitats percebudes o reintegrament de la subvenció

Sempre que no sigui una causa imputable al CONSELL COMARCAL, si per incompliment per part de l’AJUNTAMENT de les obligacions d’aquest conveni s’hagués de renunciar a la subvenció o aquesta  esdevingués sense efectes o resultés invalidada, nul·la, anul·lada, revocada, revisada, modificada o s’hagués de procedir al reintegrament de quantitats subvencionades, l’AJUNTAMENT serà responsable i haurà de fer front a les quantitats que resultin a retornar i els interessos que corresponguin, abonant al CONSELL COMARCAL l’import que aquest hagi de suportar, deixant indemne el CONSELL COMARCAL de qualsevol tipus de responsabilitat.

En el cas que la causa del retorn de les quantitats percebudes o reintegrament de la subvenció sigui imputable al CONSELL COMARCAL, el CONSELL COMARCAL serà el responsable de retornar els imports corresponents a la Diputació de Barcelona.

Sisè. Comissió de seguiment

1\. Es crea una Comissió de seguiment amb les funcions següents:

a) Acordar la creació de grups de treball per a l’execució del projecte, la seva composició i funcions. 

b) Debatre les propostes de canvi o d’accions de futur a executar. 

c) Validar, si s’escau, les propostes de sol·licitud de modificació del PROJECTE, de contingut tècnic o econòmic.

d) Validar i acordar, si s’escau, les sol·licituds de renúncia de la subvenció. 

e) Aquelles altres previstes en el conveni. 

2\. La Comissió de seguiment està integrada per una persona representant de l’AJUNTAMENT, una persona representant del CONSELL COMARCAL i les persones representants de cadascuna de les entitats que hagin formalitzat un conveni de naturalesa anàloga a aquest. 

3\. Les decisions de la Comissió de seguiment s’adopten per consens. 

4\. La Comissió de seguiment es reuneix de forma ordinària amb una periodicitat mensual.  

Setè. Vigència

Aquest conveni entra en vigor en la data de la seva signatura i estén els seus efectes fins a la finalització del PROJECTE i com a màxim el 31 de desembre de 2026, sens perjudici del compliment de les obligacions econòmiques i de justificació que es preveuen en data posterior.

Vuitè.  Extinció

Les causes d’extinció del conveni són les següents:

a) L’acord entre les parts.

b) La renúncia de la subvenció.

c) El compliment del període de vigència.

d) L’incompliment de qualsevol de les obligacions previstes al conveni per qualsevol de les parts.

e) La impossibilitat de compliment de l’objecte del conveni. 

f) Les altres previstes a la legislació. 

Novè. Jurisdicció

Les qüestions litigioses que puguin sorgir en la interpretació i compliment d’aquest conveni seran de coneixement i competència de l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

Les parts, després de llegir el present conveni de col·laboració, mostren la seva conformitat, ratifiquen el seu contingut i el signen.”

Segon.-  HABILITAR al Sr. Alcalde, o persona en qui delegui, per a la signatura de quanta documentació sigui necessària per a l’efectivitat dels acords presos.

Tercer.- NOTIFICAR aquest acord al Consell Comarcal del Vallès Oriental.

A FAVOR: JUNTS-CM / PSC-CP / LFI + ERC - AM / SPLF-C

EN CONTRA: SAL-CUP-AMUNT

ABSTENCIONS: --

Precs, preguntes i interpel·lacions

Darrera actualització: 9.01.2025 | 10:28