Celebrat a Can Ribas
1.Aprovació de l'acta del Ple de Constitució de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès, en sessió del dia 17 de juny de 2023.
2.Donar compte del Decret de l'Alcalde número 2023-1614, de 28 de juny, en què es declaren constituïts els grups municipals i es nomenen els i les portaveus titulars i suplents.
3.Donar compte del Decret de l'Alcalde número 2023-1572, de 20 de juny, en què es resol constituir la Junta de Govern Local i delegar competències de l'Alcalde a favor de la Junta de Govern Local.
4.Donar compte del Decret de l'Alcalde número 2023-1571, de 20 de juny, en què s'estableix la periodicitat de les sessions de la Junta de Govern Local.
5.Donar compte del Decret de l'Alcalde número 2023-1570, de 20 de juny, en què es nomenen els Tinents i les Tinentes d'Alcalde.
6.Donar compte del Decret de l'Alcalde número 2023-1569, de 20 de juny, en què es creen les regidories de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès i s'efectua delegació especial i general d'atribucions a favor dels regidors i regidores i dels tinents i tinentes d'alcalde.
7.Donar compte del Decret de l'Alcalde número 2023-1568, de 20 de juny, en què es nomena la presidència i vicepresidència del Patronat municipal d'Esports, del Patronat municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut, del Consell de la Pagesia, del Consell de Poble de Llerona i de Corró d'Amunt, i del Consell Escolar Municipal.
8.Donar compte del Decret de l'Alcalde número 2023-1567, de 20 de juny, en què es nomena la presidència de la Junta de Portaveus, la Comissió informativa d'assumptes de Ple, la Comissió especial de Comptes, la Comissió informativa de l’Àrea de Projectes Estratègics i Comunicació, la Comissió informativa de l’Àrea de Govern i Economia, la Comissió informativa de l’Àrea de Territori, la Comissió informativa de l’Àrea de Serveis a les Persones, la Comissió informativa de l’Àrea d’Acció Comunitària i Benestar, la Comissió de seguiment del contracte d'abastament d'aigua potable i la Comissió del Nomenclàtor.
9.Donar compte del Decret de l'Alcalde número 2023-1631, de 29 de juny, en què es nomenen les presidències del Consell Municipal de Comunicació i de la Comissió de Sequera.
10.Donar compte del Decret de l'Alcalde número 2023-1626, de 29 de juny, en què s’assignen les dedicacions exclusives i les dedicacions parcials als membres de l’Equip de Govern.
11.Proposta d'aprovació de l'establiment de la periodicitat de les sessions ordinàries del Ple de la Corporació local.
ACORDS
Primer.- Establir que les sessions ordinàries del Ple de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès tinguin periodicitat mensual el darrer dijous de cada mes, a les 19.00 hores, a la Sala d'Actes de l'edifici Can Ribas - Centre de Recursos Agraris, i prèvia convocatòria corresponent.
Segon.- La periodicitat de les sessions del Ple municipal establerta en el punt primer d'aquesta resolució podrà ser alterada i/o modificada per l'Alcalde en períodes vacacionals. En concret, en cas que el dijous sigui festiu o coincident amb un període vacacional o de jornades festives, l'Alcalde tindrà la potestat de convocar el Ple un dia diferent al dijous, dins dels cinc dies hàbils anteriors i/o posteriors al dia de la seva celebració ordinària.
Tercer.- Establir que en el mes d’agost no se celebrarà la sessió ordinària del Ple municipal, sempre i quan això no menyscabi la gestió dels serveis municipals.
Quart.- Aquesta resolució entrarà en vigor el dia de la seva aprovació.
Cinquè.- Notificar aquesta resolució als regidors i regidores del consistori, així com a les diferents àrees de l’Ajuntament.
Sisè.- Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de la Província.
Setè.- Difondre el contingut d’aquesta resolució, de conformitat amb el principi de transparència, a la seu electrònica i al Portal de Transparència municipal.
APROVAT PER UNANIMITAT
12.Proposta d'aprovació de la constitució de la Junta de Portaveus, fixació del seu règim d’organització i funcionament, així com la seva periodicitat.
ACORDS:
Primer.- Constituir la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès com a òrgan complementari de l’organització municipal.
Segon.- La Junta de Portaveus serà presidida per l’Alcalde o persona en qui delegui i l’integrarà el portaveu, o si escau, el portaveu suplent, de cada grup polític municipal amb representació al consistori.
Tercer.- El règim d'organització i funcionament de la Junta de Portaveus es regeix per allò que estableix el Reglament Orgànic Municipal de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès. En concret, la Junta de Portaveus tindrà les facultats que li atribueix l'article 35.2 del Reglament Orgànic Municipal de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Quart.- Establir que les sessions ordinàries de la Junta de Portaveus tinguin periodicitat mensual el penúltim dijous de cada mes, a les 18.30 hores, a la Sala de Juntes de la casa consistorial, i prèvia convocatòria corresponent amb una antelació de dos dies hàbils.
Cinquè.- La periodicitat de les sessions ordinàries de la Junta de Portaveus establerta en el punt quart d'aquesta resolució podrà ser alterada i/o modificada pel seu president o presidenta en períodes vacacionals. En concret, en cas que el dijous sigui festiu o coincident amb un període vacacional o de jornades festives, el seu president o presidenta tindrà la potestat de convocar la Junta de Portaveus un dia diferent al dijous, dins dels cinc dies hàbils anteriors i/o posteriors al dia de la seva celebració ordinària.
Sisè.- Establir que en el mes d’agost no se celebrarà la sessió ordinària de la Junta de Portaveus, sempre i quan això no menyscabi la gestió dels serveis municipals.
Setè.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local l'adopció dels acords i/o resolucions necessàries per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir, així com qualsevol modificació relativa al règim d'organització, funcionament i periodicitat de la Junta de Portaveus que resulti necessària efectuar durant la legislatura 2023-2027, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.
Vuitè.- Aquesta resolució entrarà en vigor el dia de la seva aprovació.
Novè.- Notificar aquesta resolució als portaveus titulars de cada un dels grups polítics municipals, als regidors i regidores del consistori, així com a les diferents àrees de l’Ajuntament, i en concret, al secretari o secretària d'aquest òrgan municipal, i publicar-la al Butlletí Oficial de la Província, segons el que disposa el Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.
Desè.- Difondre el contingut d’aquesta resolució, de conformitat amb el principi de transparència, a la seu electrònica i al Portal de Transparència municipal, en compliment del que disposen la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon govern i la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern a Catalunya.
13.Proposta d'aprovació de la constitució de la Comissió informativa d'assumptes del Ple, la Comissió especial de Comptes, la Comissió informativa de l’Àrea de Projectes Estratègics i Comunicació, la Comissió informativa de l’Àrea de Govern i Economia, la Comissió informativa de l’Àrea de Territori, la Comissió informativa de l’Àrea de Serveis a les Persones, la Comissió informativa de l’Àrea d’Acció Comunitària i Benestar, la fixació dels seus règims d’organització i funcionament, així com de les seves periodicitats.
Primer.- Constituir la Comissió Informativa d'assumptes de Ple, que dictaminarà aquells assumptes de competència plenària, tant si l'òrgan que els ha d'adoptar és el Ple de l'Ajuntament com bé la Junta de Govern Local en sessió de caràcter públic.
Segon.- Constituir la Comissió Especial de Comptes, òrgan col·legiat de caràcter necessari en tots els Ajuntaments, que té la facultat d'examinar i informar de tots els comptes, pressupostaris i extrapressupostaris, els quals haurà d'aprovar el Ple d'acord amb allò establert per la legislació reguladora de la comptabilitat de les Entitats locals.
Tercer.- Crear les Comissions informatives de caràcter permanent i específic següents, com a òrgans col·legiats de seguiment de la gestió del Govern municipal en els diferents assumptes d'interès local:
- La Comissió informativa de l’Àrea de Projectes Estratègics i Comunicació (que inclou les regidories de Comunicació, Govern Obert i Transparència, Processos Estratègics, Serveis Centrals – Secretaria, Contractació, Serveis jurídics, SAC i Serveis informàtics – i Cooperació i Solidaritat).
- La Comissió informativa de l’Àrea de Govern i Economia (que inclou les regidories d’Hisenda, Règim Intern, Promoció Econòmica – Dinamització Econòmica, Activitats i Fires – Mercats i Turisme, Comerç i Memòria Històrica i Patrimoni).
- La Comissió informativa de l’Àrea de Territori (que inclou les regidories d’Obres, Serveis i Mobilitat, Urbanisme i Habitatge, i Pagesia, Espais Verds, Medi Ambient i Transició Energètica).
- La Comissió informativa de l’Àrea de Serveis a les Persones (que inclou les regidories d’Educació, Esports, Cultura, Joventut i Infància).
- La Comissió informativa de l’Àrea d’Acció Comunitària i Benestar (que inclou les regidories de Polítiques Socials, Sanitat i Salut Pública, Participació, Gent Gran, Seguretat Ciutadana, Feminisme i Igualtat, i Benestar Animal, Civisme i Convivència).
Quart.- Crear la Comissió de seguiment del contracte d'abastament d'aigua potable, òrgan col·legiat de caràcter permanent i específic de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, que té la facultat de dictaminar assumptes relacionats amb el contracte d'abastament d'aigua potable o bé relacionats amb la gestió de l'aigua potable en el municipi de les Franqueses del Vallès.
Cinquè.- Crear la Comissió del Nomenclàtor, òrgan col·legiat de caràcter permanent i específic de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, que té la facultat de dictaminar els acords que la Comissió tècnica del nomenclàtor prèviament hagi adoptat, informant de les propostes de modificació i de nova designació de la denominació de vies, espais i equipaments públics que es presentin per iniciativa municipal, entitats o persones interessades. així com de revisar de manera periòdica el nomenclàtor de vies, espais i equipaments públics del municipi.
Sisè.- Crear el Consell Municipal de Comunicació, òrgan col·legiat de caràcter permanent i específic de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès en l'àmbit de la comunicació, i que es regirà segons el que estipuli el seu propi reglament de funcionament o bé, amb caràcter supletori, allò que estableixi el Reglament Orgànic Municipal de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Setè.- Crear la Comissió de Sequera, òrgan col·legiat de caràcter permanent i específic de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès, que té la facultat d’acordar les diferents mesures d’estalvi en els escenaris previstos al Pla d’emergència en situació de sequera per al municipi de les Franqueses del Vallès, aprovat definitivament pel Ple de la Corporació en data 25 de maig de 2023.
Vuitè.- El règim d'organització i funcionament de les diferents comissions esmentades en els punts anteriors es regeix per allò que estableix el Reglament Orgànic Municipal de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Novè.- Establir que les sessions ordinàries de la Comissió Informativa d'assumptes de Ple tinguin periodicitat mensual el penúltim dijous de cada mes, a les 19.30 hores, a la Sala de Juntes de la casa consistorial, i prèvia convocatòria corresponent amb una antelació de dos dies hàbils.
Desè.- Establir que les sessions ordinàries de la Comissió Especial de Comptes, la Comissió de seguiment del contracte d'abastament d'aigua potable, la Comissió del Nomenclàtor, el Consell Municipal de Comunicació i la Comissió de Sequera tinguin periodicitat anual, com a mínim, i prèvia convocatòria corresponent amb una antelació de dos dies hàbils.
Onzè.- Establir que les sessions ordinàries de la Comissió informativa de l’Àrea de Projectes Estratègics i Comunicació, Comissió informativa de l’Àrea de Govern i Economia, Comissió informativa de l’Àrea de Territori, Comissió informativa de l’Àrea de Serveis a les Persones, Comissió informativa de l’Àrea d’Acció Comunitària i Benestar tinguin periodicitat mensual, com a mínim, i prèvia convocatòria corresponent amb una antelació de dos dies hàbils.
Dotzè.- La periodicitat de les sessions ordinàries establertes en els punts anteriors d'aquesta resolució podrà ser alterada i/o modificada pel seu president o presidenta en períodes vacacionals. En concret, en cas que el dia corresponent a la celebració de la sessió que correspongui sigui festiu o coincident amb un període vacacional o de jornades festives, el seu president o presidenta tindrà la potestat de convocar l'òrgan col·legiat municipal de que es tracti un dia diferent dins dels cinc dies hàbils anteriors i/o posteriors al dia de la seva celebració ordinària.
Tretzè.- Establir que en el mes d’agost no se celebraran sessions ordinàries dels òrgans col·legiats municipals anteriors, sempre i quan això no menyscabi la gestió dels serveis municipals.
Catorzè.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local l'adopció dels acords i/o resolucions necessàries per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir, així com qualsevol modificació relativa al règim d'organització, funcionament i periodicitat d'aquests òrgans col·legiats municipals durant la legislatura 2023-2027, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.
Quinzè.- Aquesta resolució entrarà en vigor el dia de la seva aprovació.
Setzè.- Notificar aquesta resolució als regidors i regidores del consistori, així com a les diferents àrees de l’Ajuntament, i en concret, als secretaris o secretàries d'aquests òrgans col·legiats municipals, i publicar-la al Butlletí Oficial de la Província, segons el que disposa el Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.
Dissetè.- Difondre el contingut d’aquesta resolució, de conformitat amb el principi de transparència, a la seu electrònica i al Portal de Transparència municipal, en compliment del que disposen la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon govern i la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern a Catalunya.
VOTS A FAVOR: PSC-CP, LFI+ERC-AM, SPLF-C i JUNTS-CM
VOTS EN CONTRA: SAL-CUP-AMUNT
ABSTENCIONS: --
14.Proposta d'aprovació de la designació dels representants de la Corporació local als diferents òrgans col·legiats municipals, així com la designació dels membres representants de les entitats i/o associacions a aquests òrgans municipals.
Primer.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants de la Corporació local en el Patronat Municipal d'Esports de les Franqueses del Vallès:
Grup municipal
Representant titular
Representant suplent
Partit dels Socialistes de Catalunya - Candidatura de Progrés
Marta Reche Lavado
Marta Sánchez Jiménez
Esquerra Republicana de Catalunya - Les Franqueses Imagina - Acord municipal
José Alexander Vega Sabugueiro
Imma Ortega Martí
Sumem per les Franqueses - Confluència
David Leiva Herrero
Dolors Amaro Fitó
Junts per les Franqueses - Compromís municipal
Montse Vila Fortuny
Jordi Ganduxé Pascual
Sal - Candidatura d'Unitat Popular - Alternativa municipalista
Eva Navarrete Bachs
--
Representant de les entitats
Antoni Serra Sala
Jordi Miró Pérez
Segon.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants de la Corporació local en el Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut de les Franqueses del Vallès:
Maria del Mar Gallego Garrido
Èlia Montagud Blas
Marina Ginestí Crusells
Arià Pérez Isidro
Meritxell Gres Cintas
Tania Navarro Montalban
Tercer.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants de la Comissió informativa d'assumptes de Ple:
Sònia Tena Belmonte
Quart.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants de la Comissió Especial de Comptes
Cinquè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants de la Junta de Portaveus:
Sisè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants de la Comissió de Projectes Estratègics i Comunicació
José Antonio Aguilera Galera
Setè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants de la la Comissió de Govern i Economia:
Vuitè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants de la Comissió de Territori
Antonio Jiménez Peñalver
Moisés Torres Enrique
Novè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants de la Comissió de Serveis a la Persona:
Carlos Munzón Cruz
Desè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants de la Comissió d'Acció Comunitària i Benestar:
María Isabel Gómez Puerto
Onzè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants de la Comissió de seguiment del contracte d'abastament d'aigua potable:
Dotzè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants de la Comissió del Nomenclàtor:
Tretzè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants de la Comissió de Sequera:
Catorzè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants del Consell de Poble de Llerona:
Festes Laurona
Carles Vila Fortuny
Enric Garriga Xiol
Casal de la Gent Gran de Llerona
Pilar Donadeu Masnou
Rosa Portolà Pruna
Associació Toc-Toc
Josep Pujol Garriga
Associació de Veïns dels Gorcs
Marta Camp Viñolas
Glòria Lloreda Piña
Club Esportiu Llerona
Rubén Aguilera Agustí
Joan Argemí Torné
Regants de Llerona
Esteve Rodoreda Juvany
Quinzè.- Establir que la Vicepresidenta titular del Consell de Poble de Llerona és la senyora Marina Ginestí Crusells i el Vicepresident suplent del Consell de Poble de Llerona és el senyor Arià Pérez Isidro.
Setzè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants del Consell de Poble de Corró d’Amunt:
Teatre Boina
Núria Vilamala Pey
María Manau Sánchez
Club Ciclista Corró d’Amunt
Albert Costa Serrano
Josep Mauri Pey
U.S. Corró d’Amunt
Rafael Moyano Collado
María Lourdes Díaz Guirado
Associació de Veïns Sant Mamet
Josep Vilaró Riera
Sara Quintana Bosch
Parròquia de Sant Mamet
Sergi González Ferreiro
José Luis Ojeda Dorado
Salvem Corró
Jordi Grau Marinel·lo
Carles Grau Rodríguez
Representant dels veïns i veïnes
Maria Viure Llobera
Dissetè.- Establir que el Vicepresident titular del Consell de Poble de Corró d’Amunt és el senyor Arià Pérez Isidro i el Vicepresident suplent del Consell de Poble de Corró d’Amunt és el senyor Jordi Ganduxé Pascual.
Divuitè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants del Consell de la Pagesia:
Representant de les entitats, comunitats, cooperatives i pagesos
ASAJA
Isidre Roqueries Cassa
Joan Gallifa Novell
Unió de Pagesos
Joaquim Cassa Ricart
Miriam Cassa Canadell
Institut Agrícola Català de Sant Isidre
Josep María Majó Codina
Ignasi Sans Garcia
Cooperativa Agrària Comarcal
Ramon Viure Ribas
Jordi Rosàs Rodoreda
Esteve Rodoreda Lloreda
Pagès del poble de Llerona
Pere Garriga Alegre
Pagès del poble de Corro d’Avall
Antonio Emilio Espinosa
Pagès del poble de Marata
Jaume Masjuan Matheu
Pagès del poble de Corró D’Amunt
Pere Costa Serrano
Dinovè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants del Consell Escolar Municipal:
Vintè.- Establir que els membres del Consell Escolar Municipal de les Franqueses del Vallès i que no són de representació política seran designats per acord de la Junta del Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut, d’acord amb l’article 4 del Reglament del Consell Escolar Municipal de les Franqueses.
Vint-i-unè.- Es designa a les següents persones titulars i suplents com a representants del Consell Municipal de Comunicació:
Vint-i-dosè.- Establir que si durant la celebració d'una sessió d'un òrgan col·legiat municipal dels esmentats anteriorment es produís l'absència del representant titular o suplent d'un grup polític municipal que coincideixi amb el mateix grup polític municipal que ostenta la presidència de l'òrgan col·legiat municipal de que es tracti, serà aquesta la que efectuarà el posicionament i, si s'escau, votació dels assumptes, relativa al seu grup polític municipal.
Vint-i-tresè.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local l'adopció dels acords i/o resolucions necessaris per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.
Vint-i-quatrè.- Aquesta resolució entrarà en vigor el dia de la seva aprovació.
Vint-i-cinquè.- Notificar aquesta resolució als regidors i regidores del consistori, així com a les diferents àrees de l’Ajuntament, i publicar-la al Butlletí Oficial de la Província, segons el que disposa el Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.
Vint-i-sisè.- Notificar aquesta resolució a les persones, entitats i associacions designades en els acords anteriors.
Vint-i-setè.- Difondre el contingut d’aquesta resolució, de conformitat amb el principi de transparència, a la seu electrònica i al Portal de Transparència municipal, en compliment del que disposen la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon govern i la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern a Catalunya.
ABSTENCIONS: