Sessió ordinària celebrada el 28 de novembre a les 19 h, a Can Ribas
L'ordre del dia ha estat el següent:
1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
2. Donar compte de les resolucions dictades per l'Alcalde i els/les regidors/es delegats/des de l'Alcaldia números 2024-2603 a 2024-2909 corresponents al període comprès entre els dies 1 i 31 d’octubre de 2024.
3. Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local números JGL/2024/41 a JGL/2024/46 que corresponen a les sessions pel període comprès entre els dies 1 i 31 d’octubre de 2024.
4. Donar compte de l'informe trimestral d'intervenció sobre el compliment de la Llei de lluita contra la morositat corresponent al tercer trimestre de 2024 de l'ajuntament i patronats municipals.
5. Donar compte de l'informe trimestral del període mitjà de pagament als proveïdors de l'ajuntament i patronats corresponent al tercer trimestre de 2024, en els termes establerts pel Reial Decret 635/2014, amb les modificacions introduïdes pel Reial Decret 1040/2017, de 22 de desembre.
6. Donar compte de l'estat d'execució del pressupost de l'ajuntament i patronats municipals a 30 de setembre de 2024 en compliment de l'ordre HAP/2105/2012, d'1 d'octubre, de subministrament d'informació trimestral previst a la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
7. Donar compte de l'acord adoptat per la Comissió Territorial d'Urbanisme de l'Arc Metropolità de Barcelona en relació a la fitxa C39 del Catàleg de Masies.
8. Donar compte del Decret número 2024-3043, de data 15 de novembre, en què es resol delegar l'exercici de les atribucions de l'Alcaldia el dia 12 de desembre de 2024.
9. Proposta d'aprovació inicial de l’Ordenança reguladora dels mercats setmanals de venda no sedentària de les Franqueses del Vallès.
ACORDS:
Primer.- Aprovar inicialment l’Ordenança reguladora dels mercats setmanals de venda no sedentària de les Franqueses del Vallès, que figura annex a la present proposta d'acord.
Segon.- Sotmetre l’esmentada Ordenança a informació pública mitjançant anunci que s’haurà de publicar al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, a un mitjà de comunicació escrita diària i en el tauler d’anuncis de la Corporació durant el termini de trenta dies hàbils, a comptar de partir de l’endemà de la data de la darrera de les publicacions esmentades, per tal que els interessats puguin examinar l’expedient i formular les al·legacions i les reclamacions oportunes.
Tercer.- Notificar aquest acord als titulars de llicències en els mercats de venda no sedentària de les Franqueses del Vallès.
Quart.- Disposar que en cas que no es formuli en el termini assenyalat en el punt segon d'aquest acord cap al·legació ni reclamació durant el termini d'exposició pública, l’Ordenança reguladora dels mercats setmanals de venda no sedentària de les Franqueses del Vallès quedarà aprovada definitivament sense cap tràmit ulterior.
Cinquè.- S'estableix que transcorregut el període d’informació pública esmentat sense haver-se presentat reclamacions i havent-se aprovat definitivament aquesta ordenança, es publicarà el seu text en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en el tauler d'anuncis i en el Portal de Transparència de la Corporació, si bé no produirà efectes jurídics mentre que no hagin transcorregut quinze dies comptats des de l'endemà al de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.
Sisè.- Remetre el text íntegre de l’ordenança definitivament aprovada, en el termini de quinze dies des de l'aprovació, o, si escau, la certificació que acrediti l'elevació a definitiva de l'aprovació inicial, així com còpia íntegra autenticada de l’ordenança, a la Generalitat de Catalunya i a l'Administració de l'Estat, als efectes escaients.
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC - AM / SPLF-C
EN CONTRA: JUNTS-CM / SAL-CUP-AMUNT
ABSTENCIONS: -
10. Proposta d’aprovació provisional de la modificació de l'Ordenança reguladora de la prestació patrimonial de caràcter públic no tributari relatiu al servei municipal de proveïment, subministrament i distribució d'aigua per a l'exercici 2025.
Primer.- Aprovar provisionalment per a l’exercici de 2025 i següents la modificació de les tarifes de la prestació patrimonial de caràcter públic no tributari relatiu al servei municipal de proveïment, subministrament i distribució d'aigua, així com el seu text refós.
Segon.- Exposar al públic aquests acords mitjançant edictes al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en un diari de difusió provincial i en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, durant un període de trenta dies hàbils des de la darrera publicació, per tal que els interessats puguin examinar l'expedient i presentar les reclamacions i els suggeriments oportuns.
Tercer.- Disposar que en cas que no es formuli en el termini assenyalat en el punt primer d'aquest acord cap al·legació ni reclamació durant el termini d'exposició pública, la modificació de l'ordenança municipal quedarà aprovada definitivament sense cap tràmit ulterior.
Quart.- S'estableix que durant el període d’exposició pública, els qui tinguin un interès directe o resultin afectats, podran examinar l’expedient i presentar-hi les reclamacions que estimin oportunes.
Cinquè.- S'estableix que transcorregut el període d’exposició pública esmentat en els acords anteriors sense haver-se presentat reclamacions i havent-se aprovat definitivament la modificació de l'Ordenança municipal sense cap tràmit ulterior, es publicarà el text refós de la mateixa en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, així com en el Portal de Transparència i en el web municipal, en compliment de la Llei 19/2014, de Transparència, Accés a la informació Pública i Bon Govern.
EN CONTRA: SAL-CUP-AMUNT
ABSTENCIONS: JUNTS-CM
11. Proposta d’aprovació del text refós de la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana de les Franqueses del Vallès en relació a la densitat d'habitatges i a l'ús residencial en planta baixa.
Primer.- APROVAR el text refós de la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana de les Franqueses del Vallès en relació a la densitat d'habitatges i a l'ús residencial en planta baixa de conformitat amb la documentació aportada pel senyor Josep Maria Rovira Saperas en data 11 de novembre de 2024, amb Registre d'Entrada 2024-E-RE-5636.
Segon.- TRAMETRE l’expedient degudament diligenciat a la Comissió Territorial d’Urbanisme de l’Arc Metropolità de Barcelona per tal que procedeixi a la seva publicació al DOGC.
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC - AM / SPLF-C / SAL-CUP-AMUNT
EN CONTRA: -
12. Proposta d'aprovació inicial de la modificació del Document Únic de Protecció Civil Municipal de les Franqueses del Vallès.
Primer.- Aprovar inicialment la modificació del Document Únic de Protecció Civil Municipal de les Franqueses del Vallès, adjunt en la present proposta.
Segon.- Sotmetre la modificació del Document Únic de Protecció Civil Municipal de les Franqueses del Vallès a un període d'informació pública per un termini de trenta dies hàbils, mitjançant anunci publicat en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, per tal que es puguin presentar reclamacions i suggeriments, que de produir-se, hauran de ser resoltes pel Ple de la Corporació local. El termini d'exposició pública comptarà a partir de la publicació de l'anunci en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, que haurà de ser la darrera de les publicacions establertes. En cas de no haver-hi cap reclamació o suggeriment durant el termini d'exposició pública, l'aprovació inicial del Pla esdevindrà definitiva, sense necessitat d'un nou acord plenari.
Tercer.- Determinar que l'entrada en vigor de la modificació del Document Únic de Protecció Civil Municipal de les Franqueses del Vallès es produirà a l'endemà una vegada s'hagi publicat el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i el text del mateix continuarà en vigor mentre no s'acordi la seva modificació o derogació.
Quart.- Publicar el Document Únic de Protecció Civil Municipal de les Franqueses del Vallès, un cop aprovada definitivament la seva modificació, en el Portal de Transparència municipal, en compliment de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern.
Cinquè.- Delegar en la Junta de Govern Local, tan àmpliament com sigui possible, per al compliment i execució dels acords esmentats, així com aquells derivats del mateix, inclosa l'esmena d'errades que pugui contenir el mateix.
Sisè.- Trametre a la Comissió de Protecció Civil de Catalunya el Document Únic de Protecció Civil Municipal de les Franqueses del Vallès, un cop aprovada definitivament la seva modificació, per a la seva posterior homologació, d’acord amb el que disposa l’article 46.3 c) de la Llei 4/1997, de 20 de maig, de Protecció civil de Catalunya, i l'article 4.2 del Decret 155/2014, de 25 de novembre.
APROVAT PER UNANIMITAT
13. Proposta d'aprovació definitiva de la dissolució i liquidació de l'organisme autònom local Patronat Municipal d'Esports de les Franqueses del Vallès.
Primer.- Aprovar definitivament la dissolució i liquidació de l'organisme autònom local Patronat Municipal d'Esports de les Franqueses del Vallès, modificant el sistema de gestió dels serveis adscrits en el patronat per la prestació directa per la pròpia organització de l'Ajuntament.
Segon.- Declarar a l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès com a successor universal i procedir a la subrogació i absorció de tots els béns, drets i obligacions de l'organisme autònom local Patronat Municipal d'Esports de les Franqueses del Vallès.
Tercer.- Determinar que l'efectivitat d'aquest acord serà el dia 1 de gener de 2025, sense perjudici de les actuacions a efectes de liquidació que s'hagin de produir amb posterioritat a aquesta data.
Quart.- Declarar derogat l'Estatut regulador del Patronat Municipal d'Esports de les Franqueses del Vallès, i establir que la resta de normativa aprovada per l'organisme autònom local Patronat Municipal d'Esports de les Franqueses del Vallès serà declarada com a pròpia de la Corporació local.
Cinquè.- Declarar dissolts els diferents òrgans de govern de l'organisme autònom local Patronat Municipal d'Esports de les Franqueses del Vallès, sense perjudici de les delegacions i atribucions que efectuï l'Alcaldia amb posterioritat al present acord.
Sisè.- Aprovar la subrogació de tot el personal nomenat i contractat per l'organisme autònom local Patronat Municipal d'Esports de les Franqueses del Vallès, i establir que la Plantilla de Personal i la Relació de Llocs de Treball, així com altres instruments de gestió de personal, hauran de ser incorporats a les de la Corporació local.
Setè.- Incorporar el Pressupost General i els comptes anuals de l'organisme autònom local Patronat Municipal d'Esports de les Franqueses del Vallès als de la Corporació local.
Vuitè.- Instar a la Tresoreria municipal a deixar sense efecte els comptes bancaris a disposició de l'organisme autònom local, per tal que els cobraments i pagaments s'efectuïn a través de la gestió bancària de la pròpia Corporació local.
Novè.- Incorporar amb les mateixes condicions els contractes, concessions i convenis subscrits per l'organisme autònom local a la pròpia Corporació, així com totes les subvencions rebudes i atorgades pel propi organisme autònom local.
Desè.- Incorporar els béns adscrits, mobles i materials, de l'organisme autònom local a l'Inventari de Béns de la Corporació local.
Onzè.- Sol·licitar la baixa de la inscripció de l'organisme autònom local Patronat Municipal d'Esports de les Franqueses del Vallès en el Registre dels ens locals de Catalunya, depenent del Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya, a l'Agència Tributària i a la Tresoreria de la Seguretat Social.
Dotzè.- Donar de baixa el perfil de contractant de l'organisme autònom local Patronat Municipal d'Esports de les Franqueses del Vallès.
Tretzè.- Publicar el present acord en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i un extracte en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
Catorzè.- Delegar en la Junta de Govern Local, tan àmpliament com sigui possible, per al compliment i execució dels acords esmentats, així com aquells derivats del mateix, inclosa l'esmena d'errades que pugui contenir el mateix.
Quinzè.- Comunicar el present acord a la Direcció Gerència i a la representació legal dels empleats públics i treballadors de l'organisme autònom local Patronat Municipal d'Esports de les Franqueses del Vallès.
Setzè.- Comunicar el present acord a la Generalitat de Catalunya, a l'Agència Tributària de Catalunya, a la Tresoreria de la Seguretat Social, al Ministeri d'Hisenda, a la Sindicatura de Comptes, i a l'Organisme de Gestió Tributària.
Dissetè.- Notificar el present acord a les entitats, associacions, persones físiques i/o jurídiques que tinguin subscrits contractes, convenis o concessions, amb l'organisme autònom local.
Divuitè.- Sol·licitar la baixa d'inscripció de l'organisme autònom esmentat en el Registre dels Ens Locals de Catalunya, depenent de la Generalitat de Catalunya.
Dinovè.- Notificar el present acord a la resta de treballadors i treballadores adscrits al Patronat Municipal d'Esports de les Franqueses del Vallès.
Vintè.- Donar compte de la present resolució a les diferents àrees de l'Ajuntament.
Vint-i-unè.- Informar a les persones interessades que contra aquest acte administratiu, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.
Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució d’aquest recurs serà d’un mes de conformitat amb l’ article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a comptar des de la data de presentació del recurs en el registre electrònic o Òrgan competent per a la seva tramitació.
Contra la resolució del recurs de reposició o la desestimació presumpta del mateix, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, de conformitat amb l’article 8.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa en el termini màxim de dos mesos a comptar des de l’endemà de la seva notificació o en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l’endemà de la desestimació presumpta del recurs interposat.
També es podrà interposar qualsevol altre recurs o reclamació, que consideri oportú, en defensa dels seus interessos.
EN CONTRA: JUNTS-CM
14. Proposta d'aprovació definitiva de la dissolució i liquidació de l'organisme autònom local Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut de les Franqueses del Vallès
Primer.- Aprovar definitivament la dissolució i liquidació de l'organisme autònom local Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut de les Franqueses del Vallès, modificant el sistema de gestió dels serveis adscrits en el patronat per la prestació directa per la pròpia organització de l'Ajuntament.
Segon.- Declarar a l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès com a successor universal i procedir a la subrogació i absorció de tots els béns, drets i obligacions de l'organisme autònom local Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut de les Franqueses del Vallès.
Quart.- Declarar derogat l'Estatut regulador del Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut de les Franqueses del Vallès, i establir que la resta de normativa aprovada per l'organisme autònom local Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut de les Franqueses del Vallès serà declarada com a pròpia de la Corporació local.
Cinquè.- Declarar dissolts els diferents òrgans de govern de l'organisme autònom local Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut de les Franqueses del Vallès, sense perjudici de les delegacions i atribucions que efectuï l'Alcaldia amb posterioritat al present acord. Sisè.- Aprovar la subrogació de tot el personal nomenat i contractat per l'organisme autònom local Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut de les Franqueses del Vallès, i establir que la Plantilla de Personal i la Relació de Llocs de Treball, així com altres instruments de gestió de personal, hauran de ser incorporats a les de la Corporació local.
Setè.- Incorporar el Pressupost General i els comptes anuals de l'organisme autònom local Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut de les Franqueses del Vallès als de la Corporació local.
Onzè.- Sol·licitar la baixa de la inscripció de l'organisme autònom local Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut de les Franqueses del Vallès en el Registre dels ens locals de Catalunya, depenent del Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya, a l'Agència Tributària i a la Tresoreria de la Seguretat Social.
Dotzè.- Donar de baixa el perfil de contractant de l'organisme autònom local Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut de les Franqueses del Vallès.
Quinzè.- Comunicar el present acord a la Direcció Gerència i a la representació legal dels empleats públics i treballadors de l'organisme autònom local Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut de les Franqueses del Vallès.
Dinovè.- Notificar el present acord a la resta de treballadors i treballadores adscrits al Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut de les Franqueses del Vallès.
15. Proposta d’aprovació de l'expedient de contractació del contracte de serveis de neteja dels equipaments municipals de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, per procediment obert, tramitació ordinària i subjecte a regulació harmonitzada.
Primer.- Aprovar l’expedient de contractació, per procediment obert, tramitació ordinària i subjecte a regulació harmonitzada de la contractació de serveis de neteja dels equipaments municipals de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Segon.- Disposar l’obertura del procediment d’adjudicació, amb el benentès que la forma d’adjudicació serà la del procediment obert i tramitació ordinària.
Tercer.- Aprovar el Plec de clàusules administratives particulars i el Plec de prescripcions tècniques que hauran de regir aquesta contractació.
Quart.- Publicar un anunci d'aquesta licitació pel termini de trenta cinc dies des de la data d'enviament de l'anunci de licitació a l'oficina de publicacions de la Unió Europea i en el Perfil de Contractant d'aquesta Administració, de conformitat amb les previsions establertes a l’article 156 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l’ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.
Cinquè.- Designar els membres de la Mesa de Contractació per procedir a la licitació del present contracte, que seran les següents persones de la Corporació local:
President de la Mesa de Contractació:
La senyora Marta Sánchez Jiménez, Regidora d'Obres, Serveis i Mobilitat de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Vocals de la Mesa de Contractació:
El senyor Joaquim Bach i Fabregó, Interventor municipal de la Corporació local.
La senyora Maria Llonch Llonch, Secretària de la Corporació local.
El senyor Manuel Fernández Álvarez, Cap de l'Àrea d'Obres, Serveis i Mobilitat de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
El senyor Albert Bel Beneyto, Tècnic de l'Àrea d'Obres, Serveis i Mobilitat de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Secretari de la Mesa de Contractació:
El senyor Alejandro Martín Vázquez, Tècnic d'Administració General de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Sisè.- Autoritzar aquesta despesa amb càrrec a les següents aplicacions pressupostàries, restant condicionada la despesa dels exercicis de futurs a l’existència de consignació pressupostària suficient:
AnualitatAplicació pressupostàriaImport
202507 3421 2270065.612,08 €
06 3230 22700527.501,78 €
06 3261 2270012.820,37 €
06 3292 2270014.897,08 €
06 3324 2270013.162,98 €
06 3330 2270068.491,70 €
06 3335 2270011.371,63 €
06 3370 22700673,36 €
01 9121 227005.176,47 €
02 1301 2270016.051,91 €
03 9201 2270012.664,58 €
03 9201 22700109.548,08 €
03 9202 227003.341,83 €
03 9311 227004.296,64 €
03 9231 227003.800,45 €
04 1511 227004.774,04 €
04 1523 22700477,41 €
08 2311 2270021.319,23 €
09 2411 2270032.833,10 €
09 4201 227004.296,64 €
09 4311 22700281,48 €
10 4141 227001.125,89 €
10 1791 227001.641,32 €
12 2312 227008.179,69 €
14 9241 22700477,41 €
14 9251 22700477,41 €
05 4501 2270010.064,03 €
05 4411 22700477,41 €
05 1641 22700101.094,21 €
05 92920 227006.880,81 €
16 2310 227002.751,76 €
19 3271 22700917,25 €
20 3131 22700281,48 €
202607 3421 2270087.482,77 €
06 3230 22700703.335,70 €
06 3261 2270017.093,82 €
06 3292 2270019.862,77 €
06 3324 2270017.550,64 €
06 3330 2270091.322,27 €
06 3335 2270015.162,17 €
06 3370 22700897,81 €
01 9121 227006.901,96 €
02 1301 2270021.402,55 €
03 9201 2270016.886,10 €
03 9201 227001012.730,77 €
03 9202 227004.455,77 €
03 9311 227005.728,85 €
03 9231 227005.067,27 €
04 1511 227006.365,39 €
04 1523 22700636,54 €
08 2311 2270028.425,64 €
09 2411 2270043.777,46 €
09 4201 227005.728,85 €
09 4311 22700375,30 €
10 4141 227001.501,19 €
10 1791 227002.188,42 €
12 2312 2270010.906,25 €
14 9241 22700636,54 €
14 9251 22700636,54 €
05 4501 2270013.418,71 €
05 4411 22700636,54 €
05 1641 22700101.458,95 €
05 92920 227009.174,50 €
16 2310 227003.669,01 €
19 3271 227001.223,00 €
A FAVOR: PSC-CM / LFI + ERC -AM / SPLF-C / JUNTS-CM
16. Donar compte de la renúncia del senyor Moises Torres Enrique al càrrec de regidor en representació del grup municipal Junts per les Franqueses (JxLF).
17. Donar compte de la renúncia del senyor Jordi Ganduxé Pascual al càrrec de regidor en representació del grup municipal Junts per les Franqueses (JxLF).