Celebrat a Can Ribas
15.Proposta d'aprovació del règim de retribucions i dedicació dels membres de la Corporació local, el règim d'indemnitzacions i dietes de la resta de membres corporatius, així com les indemnitzacions econòmiques als grups polítics municipals.
ACORDS:
Primer.- Establir que les dedicacions exclusives i els imports de les mateixes, a efectes del mandat legislatiu 2023-2027, seran les següents:
Càrrec Import anual Percentatge
Alcalde 58.273,65 euros 100%
Regidor/a 46.618,92 euros 100%
Segon.- Establir que les dedicacions parcials i els imports de les mateixes, a efectes del mandat legislatiu 2023-2027, seran les següents:
Regidor/a 37.295,14 euros 80%
Regidor/a 27.971,35 euros 60%
Regidor/a 23.309,46 euros 50%
Regidor/a 18.647,57 euros 40%
Tercer.- Establir que les dedicacions exclusives i les dedicacions parcials contemplades en els punts primer i segon de la present resolució es percebran en catorze pagues, dotze corresponents a les mensualitats de l’any i les dues restants corresponents a les mensualitats de juny i desembre.
Quart.- Establir que les dedicacions exclusives i les dedicacions parcials entren en vigor el dia 17 de juny de 2023, data de constitució d'aquest Ajuntament, si bé no seran efectives fins que així s'estableixi per la resolució d'Alcaldia que les assigni a cada un dels membres que conformen l'Equip de Govern.
Cinquè.- Establir que el règim de dedicació mínima necessària per a la percepció de les retribucions que comporten aparellada la dedicació parcial serà el del vint-i-cinc (25) per cent, en relació amb la jornada ordinària del personal funcionari de l'Ajuntament.
Sisè.- Establir que els règims de dedicació exclusiva i parcial comporta per a cadascuna de les persones assignades a les mateixes l’alta al règim corresponent de la Seguretat Social, assumint la Corporació el pagament de les quotes empresarials. Així mateix comportarà la incompatibilitat de percepció de les retribucions amb qualsevol altra inclosa dins el règim d’incompatibilitat marcat per la legislació vigent.
Setè.- Establir que, amb efectes retroactius des del dia 17 de juny de 2023, data de constitució d’aquest Ajuntament, el règim d’assistències a favor dels membres de la Corporació municipal no inclosos en els apartats anteriors, per assistència a les sessions dels òrgans col·legiats municipals que es relacionen, i en les quantitats que s’esmenten:
Ple
150 euros
Junta de Govern Local
(sessió pública i sessió reservada)
160 euros
Junta de Portaveus
215 euros
Comissió d'Informativa d'assumptes de Ple, Comissió especial de comptes i altres comissions permanents o específiques creades pel plenari municipal
50 euros
Junta del Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut
90 euros
Consell d’Administració del Patronat Municipal d’Esports
Consell del Poble de Corró d’Amunt, Consell de Poble de Llerona, Consell de la Pagesia, Consell Escolar Municipal o altres consells creats pel plenari municipal
Vuitè.- Establir que la percepció d’aquestes quantitats requerirà prèvia acreditació de l’assistència a un mínim del cinquanta (50) per cent del temps de la durada total de cadascuna de les sessions de que es tracti. Aquesta acreditació es farà mitjançant certificat d’assistència emès pel secretari o secretària de l’òrgan corresponent.
Novè.- Determinar que l’import màxim anual que podrà percebre cada membre de la Corporació municipal per assistència a les sessions dels òrgans col·legiats municipals, serà el corresponent al vint-i-cinc (25) per cent d’una dedicació exclusiva de regidor/a d'aquest consistori.
Desè.- Establir que la retribució i percepció d’assistències que es reconeixen en els acords anteriors serà independent del dret que es reconeix igualment als membres corporatius a la percepció de dietes per desplaçament i allotjament per raó del càrrec, així com indemnitzacions per les despeses ocasionades en l’exercici del càrrec quan siguin efectives i amb justificació documental prèvia.
Onzè.- Les retribucions relatives a les dedicacions exclusives i dedicacions parcials s’adequaran d'acord amb allò que estableixin les Lleis Generals de Pressupostos de l'Estat.
Dotzè.- Establir a favor dels diferents grups polítics municipals la següent dotació econòmica anual quantificada en euros:
JxLF
PSC-CP
LFI+ERC-AM
SPLF
Sal-CUP-AMUNT
Nombre regidors/es
8
7
3
2
1
Import fix anual
1.300
Import anual per nombre de regidors/es
14.800
12.950
5.550
3.700
1.850
Total anual
16.100
14.250
6.850
5.000
3.150
Tretzè.- Determinar que les dotacions econòmiques als diferents grups polítics municipals establertes en el punt anterior es faran efectives trimestralment o, en el seu cas, en la part proporcional pels dies que correspongui. De conformitat amb el que determina l’article 73.3 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, la quantitat assignada no es podrà destinar al pagament de remuneracions de personal de qualsevol tipus al servei de la Corporació local o a l’adquisició de béns que puguin constituir actius fixes de caràcter patrimonial. Així mateix, es disposa que els grups polítics municipals hauran de portar una comptabilitat específica de la dotació econòmica que percebin, i que posaran a disposició de l’Àrea d’Hisenda i a la Intervenció municipal com a màxim abans del dia 31 de gener del següent any al qual es correspongui a la justificació de les aportacions.
Catorzè.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local l'adopció dels acords i/o resolucions necessaris per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.
Quinzè.- Aquesta resolució entrarà en vigor el dia de la seva aprovació, i tindrà efectes retroactius, a efectes de meritació de retribucions, indemnitzacions i/o dietes, des del dia 17 de juny de 2023, data de constitució de l'Ajuntament en la legislatura 2023-2027.
Setzè.- Notificar aquesta resolució als regidors i regidores del consistori, així com a les diferents àrees de l’Ajuntament, i publicar-la al Butlletí Oficial de la Província, segons el que disposa el Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals
Dissetè.- Difondre el contingut d’aquesta resolució, de conformitat amb el principi de transparència, a la seu electrònica i al Portal de Transparència municipal, en compliment del que disposen la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon govern i la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern a Catalunya.
VOTS A FAVOR: PSC-CP, LFI+ERC-AM i SPLF-C
VOTS EN CONTRA: SAL-CUP-AMUNT
ABSTENCIONS: JUNTS-CM
16.Proposta d'aprovació de la designació dels representants de la Corporació a les diferents entitats supramunicipals, consorcis, mancomunitats i fundacions a les que pertany l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Primer- Designar com a representants titulars i suplents, respectivament, dels òrgans de govern d’entitats supramunicipals, consorcis, mancomunitats i/o fundacions de les que forma part l'Ajuntament de les Franqueses del Vallés, així com en altres organismes de caràcter privat, als regidors i regidores que a continuació es relacionen:
1. ADF Montseny-Congost:
Representant titular: Èlia Montagud Blas
Representant suplent: Imma Ortega Martí
2. Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU):
Representant titular: Marta Sánchez Jiménez
Representant suplent: Antonio Jiménez Peñalver
3. Comissió de seguiment del Conveni per a la millora dels serveis de transport de viatgers per carretera a Granollers, Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Roca del Vallès (Conveni TRANSGRAN):
4. Consell de la Formació Professional i l'Ocupació del Vallès Oriental:
Representant titular: José Antonio Aguilera Galera
Representant suplent: Marta Reche Lavado
5. Consorci Besòs Tordera:
Representant suplent: Maria del Mar Gallego Garrido
6. Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès:
7. Consorci LOCALRET:
Representant titular: David Leiva Herrero
Representant suplent: Èlia Montagud Blas
8. Consorci Teledigital Granollers i Junta General i Consell d'Administració de Vallès Oriental Televisió S.L.U.:
Representant: Marta Reche Lavado
9. Fundació Privada Apadis Les Franqueses:
10. Fundació Privada de les Franqueses del Vallès per a la Gent Gran:
Representant titular: Juan Antonio Corchado Ponce
Representant suplent: Dolors Amaro Fitó
11. Fundació Universitària Martí l’Humà:
Representant suplent: José Alexander Vega Sabugueiro
12. Servei Comarcal d’Incendis:
Representant titular: Imma Ortega Martí
13. Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat:
14. Xarxa Local de Consum:
Representant titular: Maria del Mar Gallego Garrido
15. Fons Català de Cooperació
Representant titular: Dolors Amaro Fitó
16. AMI (Associació de Municipis Independentistes)
17. ACM (Associació Catalana de Municipis)
18. FMC (Federació de Municipis de Catalunya)
Representant suplent: José Antonio Aguilera Galera
Segon.- Facultar en la Junta de Govern Local l'adopció dels acords i/o resolucions necessaris per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.
Tercer.- Aquesta resolució entrarà en vigor el dia de la seva aprovació.
Quart.- Notificar aquesta resolució als regidors i regidores del consistori, a les diferents àrees de l’Ajuntament, així com a les entitats supramunicipals, consorcis, mancomunitats i fundacions relacionades en l'apartat primer de la present resolució, i publicar-la al Butlletí Oficial de la Província, segons el que disposa el Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.
Cinquè.- Difondre el contingut d’aquesta resolució, de conformitat amb el principi de transparència, a la seu electrònica i al Portal de Transparència municipal, en compliment del que disposen la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon govern i la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern a Catalunya.