A) Part dispositiva i activitat de control
1. Aprovació de les actes de les sessions anteriors
2. Donar compte de les resolucions dictades per l'alcalde i els regidors/es delegats de l'Alcaldia números 2020-1 a 2020-219 corresponents al període comprès entre els dies 1 i 31 de gener de 2020
3. Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local números JGL/2020/1 a JGL/2020/4 que corresponen a les sessions, amb caràcter reservat o públic, pel període comprès entre els dies 9 i 30 de gener de 2020
4. Donar compte de l'informe trimestral de seguiment del Pla d'ajust corresponent al quart trimestre de 2019 en compliment de la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat financera
5. Donar compte de l'estat d'execució del pressupost de l'ajuntament i patronats municipals a 31 de desembre de 2019 en compliment de l'ordre HAP/2105/2012, d'1 d'octubre, de subministrament d'informació trimestral previst a la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera
6. Donar compte de l'informe trimestral del període mitjà de pagament als proveïdors de l'ajuntament i patronats corresponent al quart trimestre de 2019, en els termes establerts pel Reial Decret 635/2014, amb les modificacions introduïdes pel Reial Decret 1040/2017, de 22 de desembre
7. Donar compte de l'informe trimestral d'intervenció sobre el compliment de la Llei de lluita contra la morositat corresponent al quart trimestre de 2019 de l'ajuntament i patronats municipals
B) Part resolutiva
8. Proposta d’aprovació inicial de la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana per a l'ampliació de la zona esportiva de Llerona
ACORDS
Primer: APROVAR INICIALMENT la modificació puntual del Pla General d’Ordenació per a l’ampliació de la zona esportiva de Llerona juntament amb el Document Ambiental Estratègic.
Segon.- SOTMETRE A INFORMACIÓ PÚBLICA l’expedient, durant el termini de 45 dies, mitjançant la inserció d’edictes al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a un dels diaris de premsa periòdica de més divulgació en l’àmbit municipal o supramunicipal al qual es refereixi el projecte en tramitació i al web de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès per tal que les persones interessades puguin presentar suggeriments i/o al· legacions, de conformitat amb l’article 85.4 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel què s’aprova el Text Refós de la Llei d’Urbanisme.
Tercer.- SOL·LICITAR informes als organismes afectats per llurs competències sectorials i consultar les administracions determinades pel document d’abast emès per l’Oficina Territorial d’Acció i Avaluació Ambiental de Barcelona.
Quart.- FACULTAR l’Alcalde tan àmpliament com sigui possible per tal que signi els documents necessaris per tramitar i donar compliment al present acord.
VOTACIONS
A FAVOR:JxLF-Junts / PSC-CP / CsLFV
EN CONTRA: IEC-AM / SAL-CUP-AMUNT
9. Moció que presenta el grup municipal Ciutadans les Franqueses del Vallès, i no aprovada per Junta de Portaveus en sessió del dia 20 de febrer de 2020, per incloure un torn de precs i preguntes telemàtiques i per garantir els drets lingüístics de les persones sordes en els plens
ACORDS:
VOTACIONS:
A FAVOR:IEC-AM /CsLFV
EN CONTRA:JxLF-Junts / PSC-CP
ABSTENCIONS:SAL-CUP-AMUNT
10.Moció que presenta el grup municipal dels Socialistes de Catalunya - Candidatura de Progrés, i aprovada per Junta de Portaveus en sessió del dia 20 de febrer de 2020, de rebuig a la supressió dels jutjats de violència contra la dona
Primer.- Exigir a la Conselleria de Justícia de la Generalitat de Catalunya que no elevi al Ministeri de Justícia de l'Estat Espanyol la supressió dels jutjats de VIDO tal com es proposa al document de Comarcalització dels Jutjats de Violència sobre la Dona del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
Segon.- Sol·licitar a la Generalitat de Catalunya que prioritzi la lluita contra la violència masclista i que impulsi l'aprovació d'un Pacte Català contra la Violència Masclista.
Tercer.- Exigir a la Generalitat de Catalunya que incrementi els recursos i mitjans per facilitar l'accés de les víctimes de la violència masclista a l'empara judicial, i que aquest extrem passa per aproximar els òrgans judicials a les víctimes.
Quart.- Traslladar aquests acords de Ple al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, al Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, a la Delegació del Govern de Catalunya, al Govern de l'Estat Espanyol, al Col·legi de l'advocació de Barcelona i al Consell de les dones.
APROVAT PER UNANIMITAT
11. Moció que presenta el grup municipal Imagina Esquerra en Comú - Acord municipal, i no aprovada per Junta de Portaveus en sessió del dia 20 de febrer de 2020, per a la commemoració del Dia Internacional de les Dones
Primer.- L’Ajuntament de les Franqueses del Vallès manifesta el seu compromís per continuar treballant pels drets de les dones, en col·laboració amb les entitats de dones i feministes del municipi i rebutjant qualsevol tipus de discriminació i violència, posant en marxa totes les eines i protocols que tenim a l’abast.
Segon.- Donar suport a les mobilitzacions organitzades per les feministes de diferents països del món i convocada a Catalunya pel conjunt del Moviment Feminista.
Tercer.- Tenir la perspectiva de gènere com a eix central de les actuacions de l’Ajuntament i de les polítiques fetes des del govern municipal.
Quart.- Treballar per la prevenció de qualsevol tipus de discriminació cap a les dones i de l’assetjament sexual o per raó de sexe en qualsevol espai, fent especial incidència en l’àmbit laboral i els espais d’oci. Crear Plans d’Igualtat i Protocols de prevenció i abordatge de l’assetjament en compliment de la Llei Catalana 17/2015, de 21 de juliol, d’Igualtat efectiva de dones i homes i el Reial Decret Espanyol 6/2019, d’1 de març, de mesures urgents per garantir la igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes a l’àmbit laboral.
A FAVOR:IEC-AM /CsLFV /SAL-CUP-AMUNT
12.Moció que presenta el grup municipal Imagina Esquerra en Comú - Acord municipal, i no aprovada per Junta de Portaveus en sessió del dia 20 de febrer de 2020, per a refermar el compromís de municipi acollidor pels refugiats i migrants i contra la xenofòbia i el racisme
Primer.- Demanar al Consell Europeu que faci respectar els Drets Humans i el Dret internacional als quals estan subjectes, requerint als governs que en formen part a acollir i garantir la seguretat de les persones refugiades i immigrades i reclamar que es garanteixin vies d’accés a la protecció internacional legals i segures en països d’origen i trànsit.
Segon.- Manifestar el compromís d’oferir el nostre municipi com a territori d’acollida i protecció, creant un pla d’acollida municipal atenent les necessitats especials de les persones sol·licitants d’asil per garantir la seva vida en família i la seva integració.
Tercer.- Donar suport i col·laborar amb les administracions públiques i entitats catalanes i xarxes d’entitats que treballin en l’acollida i el servei a les persones sol·licitants d’asil i migrades en situacions socials greus, com és el cas de menors no acompanyats.
Quart.- No dificultar com ajuntament les iniciatives de la Generalitat de Catalunya i de les entitats socials que busquen complir aquests objectius.
Cinquè.- Definir els serveis i infraestructures que poden oferir els nostres municipis per acollir les persones sol·licitants d’asil.
Sisè.- Treballar en la sensibilització i el compromís de la població del municipi per garantir la integració de les persones refugiades i migrants, garantint els serveis públics necessaris per a tota la població i creant els vincles i la interacció necessària per prevenir el racisme i/o la discriminació, i promoure la cohesió social.
Setè.- Començar a endegar i garantir polítiques municipals de cooperació al desenvolupament amb vocació transformadora, amb la participació de tots els grups municipals i la societat civil del municipi.
Vuitè.- Tornar a col·locar la banderola de la campanya Casa Nostra Casa Vostra (Malmesa pel temporal Glòria de gener) en un lloc visible i digne de l’ajuntament (al balcó o l’estructura per pancartes de la plaça de l’Ajuntament).
Novè.- Fer arribar aquest acord al Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, a la Federació de Municipis de Catalunya, a l’Associació Catalana de Municipis, a la Generalitat de Catalunya, a la Unió Europea i a la ciutadania de les Franqueses del Vallès mitjançant els mitjans i xarxes municipals de comunicació.
13.Moció que presenta el grup municipal Sal-Candidatura d'Unitat Popular-Alternativa Municipalista, i no aprovada per Junta de Portaveus en sessió del dia 20 de febrer de 2020, per facilitar l'empadronament de les persones sense domicili fix o en situació d'ocupació
Primer.- Facilitar l’accés al padró i l’emissió dels certificats que hi van associats, atenent al que disposa la legalitat vigent:
A) Eliminar l’obligatorietat dels requisits de tenir un títol de propietat o contracte de lloguer de l’immoble, documents que no són obligatoris per a la tramitació del padró, tal com regula el Reial decret 1690/1986.
B) Admetre els diferents títols, documents, gestions i actuacions administratives que permeten acreditar domicili o residència al municipi en la tramitació de l’empadronament.
En el cas de persones sense domicili fix, sense sostre o residents en domicilis on el propietari o titular del contracte de lloguer no autoritza l’empadronament, assignar-los una adreça municipal a efectes de comunicació, tal com preveu la normativa legal vigent.
En el cas de persones en situació d’ocupació, per comprovar la veracitat de les dades relatives a la residència quan no hi hagi un títol que n'avali l'ocupació, l’informe al Parlament 2017 de la Sindicatura de Greuges recorda que el gestor municipal pot: a) acceptar altres documents (p. ex. factures de subministraments); b) demanar un informe a la policia local, o c) fer-hi inspeccions. Si per qualsevol d’aquests mitjans, es confirma que la persona hi viu, cal donar-la d'alta en el padró.
Segon.- Descartar l’ús del padró com una eina per combatre les situacions de sobreocupació, de control del parc d’habitatge o altres polítiques de l’àmbit de l’habitatge i l’urbanisme.
Tercer.- Adoptar les mesures oportunes perquè les gestions i verificacions relatives a l’empadronament les facin els tècnics municipals i no la Policia Local, per evitar perjudicis addicionals a les persones que el tramiten, donades les difícils situacions que pateixen involuntàriament.
Quart.- Declarar que l’empadronament sense domicili fix té el mateix valor i reconeixement que l’empadronament amb domicili fix.
Cinquè.- Acordar que es faci un preavís de la caducitat de la inscripció al padró de les persones estrangeres sense permís de residència de llarga durada a fi que puguin renovar-la si encara resideixen al municipi.
Sisè.- Agilitar la tramitació i la resolució de les sol·licituds i que en cap cas no es demori la resposta més enllà de tres mesos, termini que disposa l’article 21.3 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Setè.- Publicar al web municipal la informació relativa als diferents títols, documents, gestions i actuacions administratives que permeten acreditar domicili o residència al municipi en la tramitació de l’empadronament en els casos especials de què parla l’acord primer.
Vuitè.- Donar instruccions als treballadors municipals responsables dels tràmits d’empadronament perquè responguin per escrit les sol·licituds d’informació sobre el tràmit que puguin formular les persones afectades per situacions especials, atesa la situació de vulnerabilitat i els problemes freqüents de comprensió de l’idioma.
A FAVOR:IEC-AM / SAL-CUP-AMUNT
ABSTENCIONS:CsLFV