Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

Consells de l’OMIC durant les rebaixes: què cal saber?

02/08/2024

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de les Franqueses ofereix assessorament i informació sobre temes de consum i també tramita queixes i reclamacions

L'Ajuntament de les Franqueses del Vallès vol assegurar que les persones consumidores tinguin una experiència de compra justa i segura durant les rebaixes. Per aquest motiu, és important conèixer les característiques i els drets associats a aquesta època de descomptes.

En primer lloc, cal tenir clar la diferència entre rebaixes i altres tipus de promocions com les liquidacions, els saldos o les vendes en outlet, que tenen característiques diferents. Les rebaixes són descomptes voluntaris que els establiments poden oferir per abaratir el preu dels seus productes o serveis. No són obligatoris i la seva durada depèn de cada venedor.

Els productes en rebaixes han de complir amb certs requisits:

  • Exposició prèvia: han d'haver estat exposats al mateix establiment com a mínim el mes anterior.

  • Estat: han d'estar en perfectes condicions.

  • Garanties: els productes rebaixats gaudeixen de les mateixes garanties que la resta de l'any. Això significa que, si un producte no és conforme, el consumidor pot reclamar el seu canvi, reparació o devolució de l'import pagat. Tot i que, si el producte està en perfecte estat, l'establiment no està obligat a fer el canvi a menys que ho anunciï específicament.

Per ajudar a resoldre dubtes relacionats amb hàbits de consum o traslladar algun tipus de queixa, us recordem que l'Ajuntament de les Franqueses compta amb una Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC).

Tota persona que adquireixi un producte, un bé o un servei d'una empresa per al seu ús particular pot fer ús de l'OMIC, que ofereix els serveis següents:

  • Assessorament i informació sobre temes de consum

  • Anàlisi, gestió i tramitació de consultes, queixes i reclamacions

  • Realització de mediacions per trobar una solució a una queixa concreta

  • Distribució i difusió de material informatiu: campanyes d’informació tant al consumidor com a empresaris i professionals

  • Xerrades i campanyes d’informació i educació als consumidors

  • Posar els comerços a punt, informant-los dels seus drets i obligacions

Per posar-vos en contacte amb l'OMIC podeu trucar al 938 467 676 (Ajuntament de les Franqueses) els dimarts de 10 a 13 h, al 938 615 435 (Bellavista Activa) els dimecres de 10 a 13 h o enviar un correu a (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Arxivat a: Ajuntament
Rebaixes
Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC)
Darrera actualització d’aquest contingut: 16/09/2024 a les 12:29h
Plan Avanza 2 Reconeixement Administració Oberta Posició Top10

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)